برگزاری دوره آموزش مجازی تفسیر تحلیلی قرآن کریم در البرز
کد خبر: 4130577
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

برگزاری دوره آموزش مجازی تفسیر تحلیلی قرآن کریم در البرز

مسئول موسسه فرهنگی جهادی تواصی گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان دوره آموزش مجازی تفسیر تحلیلی قرآن کریم در استان البرز برگزار می‌شود.

آموزش مجازی تفسیر تحلیلی قرآن کریم

حجت‌الاسلام محمد بیانی، مسئول موسسه فرهنگی جهادی تواصی در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان دوره آموزش مجازی تفسیر تحلیلی قرآن کریم در استان البرز برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره با سه رویکرد سیاسی، اجتماعی و تربیتی با محوریت کتاب شریف «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم» از آغاز ماه مبارک رمضان در البرز در حال برگزاری است.

این مسئول بیان کرد: در این دوره که به صورت مجازی برگزار می‌شود از محتوا و آثار تدریس اساتید دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در قم که در کانال آپارات مؤسسه انقلاب اسلامی دفتر قم، در اختیار عموم قرارگرفته، بهره برده شده است.

وی با بیان اینکه این دوره با استقبال خوبی از سوی فراگیران قرآنی مواجه شده است، اظهار کرد: مخاطبان پس از ثبت‌نام در دوره، با انتخاب یکی از سه رویکرد سیاسی، اجتماعی و تربیتی و مشاهده فیلم تدریس اساتید، در آزمون شرکت کرده و گواهی پایان دوره از طرف واحد امور قرآنی دریافت می‌کنند.

بیانی با اشاره به اینکه در پایان به نفرات برگزیده کمک هزینه سفر مشهد مقدس اهدا می‌شود، گفت: پرداخت عمیق و متعهدانه به آیات قرآن کریم همراه با پیوست‌های سیاسی و اجتماعی مورد نیاز جامعه اسلامی این کتاب را دارای ویژگی‌های ممتاز و بی‌نظیر کرده است.

مسئول موسسه فرهنگی جهادی تواصی توضیح داد: معرفی فراگیر معارف بلند این کتاب شریف، که نیاز معرفتی جدی امروز جامعه اسلامی است جز تکالیف مجموعه های فرهنگی و مراکز قرآنی است که مرکز افق آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) به صورت مستمر اقدام به برگزاری کرسی‌های آشنایی با اندیشه های مقام معظم رهبری در طول سال می‌کند.

وی اضافه کرد: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، حاصل برگزاری ۲۸ جلسه متوالی در ۲۸ روز ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳، توسط رهبر معظم انقلاب مدظله العالی است که بعد از ممانعت ساواک از برگزاری جلسات معظّم‌له در مسجد کرامت مشهد، ایشان تصمیم گرفتند تا جلسات ماهِ مبارک رمضان را در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار کنند.

این مسئول گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این جلسات سعی داشتند تا مبانیِ اندیشۀ اسلامی را با رویکردی اجتماعی، منسجم و هماهنگ و با محور قرار دادن قرآن کریم تبیین کنند.

وی افزود: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مشتمل بر چهار فصل ایمان، توحید، نبوت و ولایت است که از نقاط برجسته این کتاب ترسیم حقیقی ایمان است.

بیانی با اشاره به اینکه این کتاب از مهم‌ترین آثار برای آشنایی با منظومۀ فکری معظم‌له است، اظهار کرد: این کتاب تا به حال به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز ترجمه شده است.

یادآور می‌شود، تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از عموم مردم از جمله دانشجویان و حوزویان در این دوره آموزشی شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha