30 هزار نفر در مساجد البرز معتکف شدند
کد خبر: 4120328
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
امسال

30 هزار نفر در مساجد البرز معتکف شدند

معاون امور فرهنگی و تبلیغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز گفت: امسال 30 هزار البرزی در 86 مسجد استان مراسم معنوی اعتکاف را برگزار کردند.

مراسم اعتکاف

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفوی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه امسال 30 نفر معتکف با حضور در 86 مسجد استان مراسم اعتكاف را برگزار کردند، اظهار کرد: معتکفان با حضور در مساجد شهرستان‌های مختلف به عبادت و خودسازی پرداختند.

وی افزود: خوشبختانه امسال حضور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف، بسيار پرشور و چشمگير بود و اکثر جمعيت معتکفان را جوانان و نوجوانان تشکيل دادند. همچنین در حاشیه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف برنامه‌های مختلفی از جمله جشن ميلاد حضرت علی(ع)، تشکیل گفتمان‌های دينی به‌صورت پرسش و پاسخ، مسابقات فرهنگی، سخنرانی با حضور سخنرانان برجسته و مداحی برای معتکفان برگزار شد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ تبلیغات اسلامی البرز در پایان با اشاره به اينكه اعتكاف حلقه اتصال معنوی انسان به حقيقت ذات الهی است، يادآور شد: انسان معتكف با رها شدن از تعلقات دنيوی و مادی و بازگشت به درگاه خداوند و استغفار زمينه را برای پيوستن به معنويت ناب الهی فراهم می‌كند.

انتهای پیام
captcha