شرکت 4300 کرجی در مسابقات قرآنی محلات
کد خبر: 4119758
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

شرکت 4300 کرجی در مسابقات قرآنی محلات

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با اشاره به اینکه هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات کرج هر شب در دو مسجد کرج در حال برگزاری است، گفت: چهار هزار و 300 نفر در این مسابقات شرکت می‌کنند.

مسابقات قرآنی محلات

محسن برجی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: این اداره تلاش دارد در محلات این شهرستان برنامه‌های قرآنی متنوع برگزار کند تا گامی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی بردارد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی در جامعه، افزود: یکی از کارهای انجام شده برای تحقق این هدف، برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات است که با ثبت‌نام بیش از چهار هزار و 300 نفر در مساجد مناطق ده‌گانه شهر کرج در حال برگزاری است.

این مسئول با بیان اینکه این مسابقات هر شب در دو مسجد با حضور آقایان و بانوان و خانواده‌های معظم شهدا تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد، افزود: برای مشارکت هرچه بیشتر اقشار مردم کرج در این مسابقات از تمام رده‌های سنی از ۴ سال تا بالای ۶۰ سال دعوت به ثبت‌نام کردیم و امسال چند بخش شامل اذان، مکبری و ساده‌خوانی و روانخوانی قرآن نیز به این مسابقات اضافه شده است.

برجی تصریح کرد: امسال به‌منظور آشنایی مردم با مفاهیم و تفسیر قرآن تفسیر سوره نور نیز به مسابقات اضافه شد و در هر بخش اعم از ترتیل و روان‌خوانی به محتوای آیات نیز توجه می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در ادامه از دیدار با دانش‌آموزان فعال قرآنی در فرهنگ‌سرای امام رضا(ع) کرج خبر داد و گفت: این دیدار به‌مناسبت ولادت امام اول شیعیان صورت گرفت.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی تشویقی است برای کودکان و نوجوانانی که در حوزه قرآن فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: گاهی جذابیت در ترویج فعالیت‌های قرآنی با کارهای ساده‌ای قابل انجام است و لزوما به صرف هزینه بسیار نیاز ندارد.

انتهای پیام
captcha