تشکیل 440 صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار در محلات البرز
کد خبر: 4117660
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

تشکیل 440 صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار در محلات البرز

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه البرز از تشکیل 440 صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار در محلات این استان خبر داد و گفت: از محل این صندوق‌ها ۱۳ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۳۲ میلیارد تومان به مردم پرداخت شده است.

صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی البرز، مهدی لیاقت، مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه البرز ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار در محلات با مشارکت مردم را یکی از مأموریت‌های ابلاغی به بسیج سازندگی برشمرد و گفت: تاکنون ۴۴۰ صندوق در سطح محلات این استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از محل این صندوق‌ها ۱۳ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۳۲ میلیارد تومان به مردم پرداخت شده که یک هزار و ۲۸۰ فقره آن برای ایجاد اشتغال پایدار بوده است، گفت: اولویت بعدی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ایجاد تعاونی‌ها با استفاده از ظرفیت صندوق‌های قرض‌الحسنه و گروه‌های جهادی در سطح استان است که با استفاده از این ظرفیت بسیج سازندگی تاکنون توانسته ۱۵ تعاونی تولیدی در استان ایجاد کند.

لیاقت بیان کرد: همچنین بانک‌های عامل استان البرز تاکنون چهار میلیارد تومان تسهیلات تشویقی به صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار این استان کمک کردند که این تسهیلات تشویقی بیشتر در راستای اشتغالزایی به کارگیری می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیج سازندگی از سال گذشته تاکنون در راستای اجرای پروژه‌های مردمی اقتصاد مقاومتی کارگاه‌های مشارکتی در سطح محلات، پایگاه‌های بسیج و مساجد را با همراهی افراد و نخبگان اقتصادی تحت عنوان «راهبران شغلی» راه‌اندازی کرده است.

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه البرز گفت: تاکنون ۴۸ کارگاه مشارکتی در سطح استان ایجاد شده که از طریق آن‌ها برای یک هزار و ۲۷۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است که بیشتر کارگاه‌های تولیدی در زمینه پوشاک فعالیت دارند.

وی از دیگر مأموریت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج را اجرای برنامه‌های اشتغالزایی و همایش‌های آموزشی ترویجی کارآفرینی برشمرد و افزود: تاکنون ۶۴ کارگاه آموزشی در سطح محلات، مساجد و پایگاه‌های بسیج برگزار شده است که حجم وسیعی از متقاضیان جویای کار توانستند از طریق آن شناسایی و در عرصه‌های متفاوت به‌کارگیری شوند.

لیاقت بیان کرد: در راستای ترویج و حمایت و کمک به زنجیره ارزش محصولات تولیدی اقتصاد مقاومتی تاکنون ۲۷ نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی در سطح استان برگزار کرده‌ایم که نمونه اخیر آن در هفته بسیج بود که نمایشگاه کشوری تولیدات خانگی را برگزار کردیم.

وی یادآور شد: همچنین با تفاهم‌نامه‌ای که با دستگاه‌های اجرایی همکار در راستای اشتغالزایی بسته شده تاکنون ۵۹۰ نفر از افراد جویای کار را به فرصت‌های شغلی مستقر در استان و شهرک‌های صنعتی معرفی کرده‌ایم. آمادگی داریم تا افرادی که به‌دنبال شغل در شهرک‌های صنعتی و استخدام محور هستند را به اداره تعاون و شهرک‌های صنعتی معرفی کنیم تا براساس توانمندیشان به‌کارگیری شوند.

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه البرز گفت: برای حمایت از برنامه‌های اشتغالزایی تاکنون ۱۰ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی همچون اداره‌کل کمیته امداد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاددانشگاهی، آموزش فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، امور عشاری و سازمان زندان‌ها داشته‌ایم که تسهیل‌کننده امور مربوط به اشتغالزایی افراد جویای کار بوده است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون نیز اعتباراتی در حوزه اشتغالزایی تحت عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزا به بسیج سازندگی اختصاص یافته که افزون بر سه هزار فرصت شغلی در سطح استان ایجاد شده است.

لیاقت اظهار کرد: امسال نیز با توجه به تخصیص‌های استان افزون بر ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات قرض‌الحسنه اشتغالزایی در اختیار بسیج سازندگی قرار داده شده که این اعتبارات به افراد و جویندگان مشاغل خرد و خانگی و خود اشتغالی و استخدام محور پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
captcha