فعالیت 900 خادم در امامزادگان البرز
کد خبر: 4115313
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

فعالیت 900 خادم در امامزادگان البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از فعالیت 800 خادم افتخاری و 100 خادم فصلی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز، 27 دی‌ماه در کارگاه آموزشی خدام و هیئت امنا که در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) کرج برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و ارزيابی خادمان و هيئت امنا در حوزه‌های اخلاقی، رفتاری، عقيدتی و اجتماعی به‌صورت منظم و مدون اهمیت بسیاری دارد.

وی با بيان اينكه خادمان امامزادگان بايد امين مردم باشند و بهترین برخورد را با زائران داشته باشند، افزود: حضور گسترده مردم در بقاع متبركه امامزادگان بسيار اهميت دارد و اگر به‌خوبی مديريت شود، می‌تواند در عرصه فرهنگسازی دينی در جامعه و صدور پيام و ارزش‌های اسلامی و انقلابی بسيار مؤثر باشد.

این مسئول با تأکید بر اینکه اگر غفلت و اشتباهی در انجام فعاليت‌های فرهنگی داشته باشيم، بلافاصله مورد سوءاستفاده دشمنان قرار می‌گيرد، اظهار کرد: خادمان و هیئت امنای بقاع متبرکه باید فضا را به‌گونه‌ای برای مردم فراهم کنند که با آرامش خاطر در بقاع حضور پیدا کنند. اگر متویان امامزادگان و بقاع متبرکه با روی گشاده با مردم برخورد کنند هم مراجعه‌کنندگان بقاع بیشتر می‌شود و هم نوعیت برخورد آنها به نوعی تبلیغی است برای ترویج دین و اسلام.

دشتکی در ادامه از فعالیت 800 خادم افتخاری و 100 خادم فصلی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: با توجه به زحمات بسیار خادمان بقاع متبرکه، با حمایت اوقاف استان از هفت سال پیش خادمان بقاع متبرکه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند. اقدامی که شروع آن در بسیاری از استان‌های کشور براساس دستورالعمل کشوری از امسال اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به اینکه خدمت در بقاع متبرکه و فعالیت در این اماکن که زراری پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) و افتخاری بزرگ است، بیان کرد: کسانی که می‌خواهند در این اماکن به‌صورت افتخاری خدمت کنند، می‌توانند به هیئت امنای امامزادگان در سراسر استان مراجعه کرده و فرم تقاضا برای خدمت به امامزادگان را پر کنند.

انتهای پیام
captcha