«جهاد تبیین» محور برنامه‌های دهه فجر باشد
کد خبر: 4114992
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز:

«جهاد تبیین» محور برنامه‌های دهه فجر باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ابراهیمیان با تأکید بر اینکه برنامه‌های دهه فجر با محوریت جهاد تبیین برگزار شود، گفت: در این عرصه نقش دانشجویان و رسانه‌‌ها بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

دهه  فجر

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ابراهیمیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: امسال در این استان 24 کارگروه به‌صورت تخصصی در زمینه برنامه و فعالیت‌های ایام‌الله دهه فجر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه نظارت و ارزیابی البرز دهه فجر در این استان بیان کرد: وظیفه این کارگروه نظارت بر فعالیت 24 کارگروه متخصص در زمینه دهه فجر است که در پایان دهه فجر از کارگروه‌های فعال تقدیر می‌شود.

این مسئول اهمیت مراسم دهه فجر را در مردمی بودن این مراسم خواند و تصریح کرد: از برکت جمهوری اسلامی ایران، همه سال حضور مردم همیشه در صحنه بیش از پیش می‌شود و تمامی سعی ما بر این است تا راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

ابراهیمیان در ادامه دهه فجر را بهترین فرصت برای روایت و تبیین وقایع قبل و بعد از پیروزی انقلاب و روایت و تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل امروز دانست و گفت: وارونه نشان‌ دادن واقعیات هدف دشمن از جنگ نرم است، لذا جهاد تبیین به‌دلیل اینکه در مقابل جنگ شناختی دشمن است اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: وقایع مهمی همچون انقلاب که برای ملت ما ‌مهم و سرنوشت‌ساز است باید در بستری دقیق و صحیح روایت شود، چراکه در غیر این صورت، مخاطب متوجه روایت‌های نادرست دشمنان می‌شود که در جامعه تأثیرگذار است. بنابراین، روایتگری درست و صحیح، کاری مهم و ضروری و وظیفه‌ همگانی است.

وی بر ضرورت جهاد تبیین برای بیان دستاوردهای انقلاب و اجرای برنامه‌های دهه فجر تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین موضوعات نیازمند تبیین در حال حاضر را می‌توان حاکمیت دین در همه عرصه‌‌های زندگی، اهداف و آرمان‌های انقلاب، شخصیت و خط امام، منطق استکبارستیزی و اندیشه‌ مقاومت، هویت ملی و دستاوردهای انقلاب و تکیه بر توان داخلی در حل مشکلات عنوان کرد.

این مسئول در پایان با تأکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب بر مسئولیت همگان به‌ویژه جوانان و افراد مؤثر بر افکار و فضای عمومی برای ترویج جهاد تبیین در جامعه، متذکر شد: در بحث جهاد روایت و تبیین نقش دانشجویان و رسانه‌‌ها بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه دشمنان با تکیه بر رسانه‌ها سعی دارند که روایت‌های نادرست و ساختگی از وقایعی که در کشور رخ می‌دهد را به مخاطبان خود به‌ویژه جوانان عرضه کنند.

انتهای پیام
captcha