میزبانی 60 محله کرج از هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات
کد خبر: 4109505
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

میزبانی 60 محله کرج از هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات

مسئول اداره قرآنی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کرج با اشاره به آغاز ثبت‌نام هفتمین دوره مسابقات قرآنی کرج از برگزاری این مسابقات در بیش از 60 محله کرج خبر داد.

وحید قاسمی‌وند، مسئول اداره قرآنی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کرج

به گزارش ایکنا از البرز، نشست خبری هفتمین دوره از مسابقات محلات کرج «یاد بود شهیدان شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید روح‌الله عجمیان»، صبح امروز یکشنبه ، چهارم دی‌ماه برگزار شد.

در این نشست وحید قاسمی‌وند، مسئول اداره قرآنی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کرج با اشاره به دلیل نامگذاری این دوره از مسابقات به نام شهیدان شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید روح‌الله عجمیان گفت: اختتامیه پنجمین دوره از مسابقات محلات کرج مصادف با روز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی شد و ما از آن سال مسابقات را مزین به نام این شهید بزرگوار کردیم و امسال نیز به دلیل به شهادت رسیدن شهید امنیت شهید سید روح‌الله عجمیان این مسابقات متبرک به نام این شهید نیز شد.

وی افزود: برای مشارکت هرچه بیشتر تمام اقشار مردم کرج در این مسابقات از تمام رده‌های سنی از 4 سال تا بالای 60 سال آماده ثبت‌نام هستیم و امسال چند بخش شامل اذان، مکبری و ساده خوانی و روانخوانی قرآن را اضافه کردیم.

قاسمی‌وند بیان کرد: امسال به منظور آشنایی مردم با مفاهیم و تفسیر قرآن امسال تفسیر سوره نور را به مسابقات اضافه شد و در هر بخش اعم از ترتیل و روان‌خوانی به محتوای آیات نیز توجه می‌شود.

مسئول اداره قرآنی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کرج به زمان برگزار افتتاحیه مسابقات اشاره کرد و گفت: این مراسم همزمان با ایام میلاد حضرت زهرا(س) افتتاحیه مسابقات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در 60 محله کرج برگزار می‌شود، افزود: در این دوره از مسابقات 120 داور قرآنی حضور دارند و اختتامیه و اعلام نتایج اسفندماه برگزار و به نفرات برگزیده جوایز نقدی اهدا می‌کنیم.

وی گفت: این مسابقات در سه بخش ویژه خردسالان در جامعه القرآن و فرهنگسراها، خواهران در موسسات قرآنی و برادران در سطح مدارس و مساجد بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.
قاسمی‌وند گفت: به دنبال آن هستیم که کرج به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی شود از این رو بایستی فعالیت‌های قرآنی را در کرج توسعه کمی و کیفی دهیم.

این مسئول به موضوع توسعه فعالیت‌های قرآنی بین دانش‌آموزان و مدارس اشاره کرد و توضیح داد: برای جذب نوجوانان به قرآن در چند مدرسه به شکل پایلوت محافل و کلاس‌های قرآنی برگزار می‌کنیم و پس از استعداد سنجی این دانش‌آموزان را برای شرکت در مسابقات دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha