فراخوان ثبت‌نام هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات البرز اعلام شد
کد خبر: 4108645
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

فراخوان ثبت‌نام هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات البرز اعلام شد

رئیس اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با پیش‌بینی مشارکت چهار هزار نفر در هفتمین دوره مسابقات قرآنی البرز از آغاز ثبت‌نام این مسابقات در سطح محلات خبر داد.

مسابقات قرآن

وحید قاسمی‌وند، رئیس اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برخی از برنامه‌های قرآنی این سازمان در سال جاری، اظهار کرد: امسال برگزاری مسابقات قرآنی را در رشته‌های مختلفی چون مسابقات تلاوت مجلسی استان البرز در دستور کار داریم.

وی افزود: مسابقات تلاوت مجلسی استان البرز با رأی مردمی و معرفی نفرات برتر به مرحله کشوری برگزار شد. همچنین امسال مسابقه حفظ آیت‌الکرسی را با مشارکت آموزش و پرورش ویژه دانش‌آموزان البرزی اجرا می‌کنیم.

قاسمی‌وند بیان کرد: از دیگر برنامه‌های اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، برگزاری کلاس‌های حفظ، قرائت، روخوانی، روان‌خوانی و تفسیر قرآن است که در فرهنگسراهای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کرج ویژه کارکنان شهرداری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات تا پایان سال جاری برگزار می‌شود، توضیح داد: این مسابقات در رده‌های سنی چهار تا شش سال، حفظ 10 سوره، 20 سوره از جزء 30 قرآن کریم و در رده سنی 7 تا 12 سال رشته قرائت تقلیدی استاد عبدالباسط آیات(1 تا 13 سوره انفطار) و قرائت تقلیدی استاد منشاوی (سوره ضحی و آیه 1 سوره انشراح) تعیین شده است.

این مسئول بیان کرد: در رده سنی 13 تا 18 سال ترتیل سوره شوری قرائت تقلیدی استاد عبدالباسط، قرائت تقلیدی استاد منشاوی و قرائت تقلیدی استاد مصطفی اسماعیلی براساس سوره‌های ذکر شده در پوستر مسابقات برگزار می‌شود.

قاسمی‌وند ادامه داد: در رده سنی 19 تا 40 سال و 41 سال به بالا در رشته‎های حفظ 15 جزء، حفظ کل، اذان، مکبری و روان‌خوانی که یک رشته محسوب می‌شوند، ترتیل و قرائت آزاد و تفسیر و مفاهیم سوره نور(از تمام رده‌های سنی به غیر از خردسالان) برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج اظهار کرد: این مسابقات در رده سنی 7 تا 12 سال و 13 تا 18 سال در رشته‌های حفظ یک جزء، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء و حفظ کل، اذان مکبری و روان‌خوانی برگزار می‌شود.

قاسمی‌وند با اشاره به اینکه رشته خطابه‌خوانی تنها برای رده سنی 7 تا 18 سال داوری می‌شود، گفت: سؤالات مسابقه تفسیر و مفاهیم سوره نور در محل‌های برگزاری مسابقات قرآنی پخش می‌شود.

این مسئول گفت: ثبت‌نام در این مسابقات از یکم دی‌ماه آغاز و تا 20 دی‌ماه ادامه دارد و هر متسابق فقط می‌تواند در یک رشته شرکت کند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، امسال حدود چهار هزار نفر در این مسابقات شرکت کنند، افزود: امیدواریم با تبلیغات این مسابقات، افراد بیشتری از محلات البرز در این رویداد قرآنی شرکت کنند و در این ایام تبلیغات خود را از طریق صدا‌وسیمای البرز، بنرهایی در سطح شهر و فراخوان در سایت‌ها و کانال اداره امور قرآنی و مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردای کرج با همراهی رسانه‌ها انجام می‌دهیم.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت‌نام می‌توانند با شماره 34494000 تماس بگیرند و یا به آدرس https://eitaa.com/qurankaraj مراجعه کنند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آیسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۹
0
0
مسابقه بسیار عالی هست خدا قوت
captcha