دفاع مقدس در قالب اردوهای راهیان‌نور بازخوانی می‌شود
کد خبر: 4105504
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

دفاع مقدس در قالب اردوهای راهیان‌نور بازخوانی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: دفاع مقدس دوره‌ای نورانی از تاریخ این کشور است که لازم است درقالب راهیان‌نور برای نسل آینده بازخوانی شود

اردوهای راهیان‌نور

به گزارش ایکنا از البرز، علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز روز پنجشنبه، 17 آذرماه در آیین اعزام دانش‌آموزان پسر دوره دوم متوسطه مدارس محمدشهر و ماهدشت اظهار کرد: مدتی اعزام کاروان راهیان‌نور به علت شیوع کرونا متوقف شد و به صورت مجازی صورت گرفت.

وی با تاکید براینکه دفاع مقدس دوره‌ای نورانی از تاریخ این کشور است که لازم است درقالب راهیان‌نور برای نسل آینده بازخوانی شود، افزود: برای گرامیداشت یاد شهدای دوران دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دربین مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در مناطق عملیاتی ایران نیز این سفر مهم فرهنگی، معنوی و تربیتی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

حجرگشت یادآورشد: در دوران هشت سال دفاع مقدس مردم به ویژه گروه سنی ۱۴ تا ۲۵ سال که در بهترین دوره زندگی خود بودند با اهدای جانشان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این مملکت به دست دشمن بیفتد.

وی با تاکید براینکه باید بتوانیم با ایجاد شرایط به حماسه و ایثار کسانی که در این دوران به خاک افتادند تا کشور ما ایستاده بماند بیشتر پی ببریم، گفت: سفر راهیان‌نور یک کار عملی، معرفتی و معنوی است که هر فردی می‌تواند از آن برای خودسازی خود بهره ببرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه خطاب به دانش‌آموزان ابراز کرد: در این سفر به سرزمینی می‌روید که شهدا برای رشد، توسعه و امنیت کشورجانشان را نثارکردند تا قطار پیشرفت ایران با سرعت حرکت کند.

حجرگشت تصریح کرد: در این سفر همراه راهیان پیشرفت هم هستید تا بخشی از دستاوردهای انقلاب را که به برکت خون شهدا حاصل شده ببینید و هرکدام بازگوکننده این سفر مهم به روش‌های متفاوت برای خانواده، هم کلاسی‌ها و دوستان خود باشید.

 

انتهای پیام
captcha