راهکارهای جذب جوانان به مساجد متناسب با ذائقه آنان باشد
کد خبر: 4102174
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

راهکارهای جذب جوانان به مساجد متناسب با ذائقه آنان باشد

معاون پژوهشی مجمع قرآنی السابقون سیستان و بلوچستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، بر ضرورت توجه به ذائقه و علایق نسل جوان برای جذب به مسجد و قرآن تأکید کرد.

رضا حقیقی فر معاون پژوهشی مجمع قرآنی السابقون سیستان و بلوچستانرضا حقیقی‌فر، معاون پژوهشی مجمع قرآنی السابقون سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از استان، گفت: امام راحل در زمان انقلاب فرمودند مسجد سنگر است، سنگرها را پر کنید؛ منویات امامین انقلاب نشان از اهمیت نقش مساجد در تداوم انقلاب و تقویت دین دارد.
 
وی افزود: سنگر یعنی جایی که دشمن حمله کرده و می‌خواهد آنجا را تضعیف کند و ما هم باید از آنجا دفاع کنیم و پیروز شویم و البته دفاع به تنهایی کفایت نمی‌کند، این دفاع باید در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی باشد، اگر تنها موضع دفاعی داشته باشیم، دشمن به‌صورت مستمر حمله می‌کند و در آخر یک جا پیروز می‌شود لذا باید سعی کنیم حملاتی داشته باشیم و این حمله هم با توجه به علم روز و مقتضیات زمان باید انجام شود.
 
معاون پژوهشی مجمع قرآنی السابقون سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه باید آیات کاربردی قرآن را متناسب با اوضاع روز جامعه استخراج و تبیین کنیم، افزود: متأسفانه جمعیت جوان اکثر مساجد کم شده است در صورتی که ۳۰ سال پیش، تمام فعالیت مساجد به عهده جوانان بود و این نشان می‌دهد دشمن طی این سال‌ها برای ایجاد فاصله میان جوانان و مساجد کار کرده است.
 
رضا حقیقی‌فر اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم جوانان را به سمت مساجد و فعالیت‌های قرآنی جذب کنیم باید ببینیم جوانان که قشر فعال، متفکر و متحرک جامعه هستند به سمت چه مسائلی گرایش دارند، در این میان می‌توان از تجربیات و ظرفیت افراد مسن برای نظارت استفاده کرد.
 
این قاری ممتاز استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید بررسی کنیم اکثریت جوانان به‌دنبال چه چیزی هستند یعنی ذائقه آنان را مدنظر قرار دهیم، افزود: امروز بخش بسیاری از جوانان ما به آموزش زبان‌های خارجی علاقه‌مند هستند، بخشی دیگر علاقه دارند در کنکور موفق شده و وارد دانشگاه شوند تا بتوانند آینده خوب شغلی برای خود رقم زنند، لذا برای جذب آنان به مساجد می‌توان از طریق علایق وارد شد.
 
وی در پایان با تأکید بر اینکه باید از راه انسان‌های محبوب  آنان را به سمت قرآن و مسجد جذب کنیم، گفت: اگر روحانیت یا سایر ارکان مسجد این کار را انجام دادند و منطبق با سلایق و مقتضیات جامعه راه‌های جذب افراد به مسجد و قرآن را فراهم کردند، می‌توانیم دوباره شاهد مساجد پررونق باشیم.
انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مبینا میری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۴ - ۱۵:۵۶
0
0
احسنت.
علی بهاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۵ - ۰۰:۵۵
0
0
احسنت
captcha