آمریکا غارت را آزادی می‌نامد
کد خبر: 4097383
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
چمران در صحن شورا:

آمریکا غارت را آزادی می‌نامد

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب بنا داشتند ایران را به بند بکشند گفت: همانگونه که ایران را در 28 مرداد به بند کشیدند، می‌خواستند اکنون هم این کار را انجام دهند و اسم به غارت کشیدن را آزادی گذاشتند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای شهر تهران؛ مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جریان برگزاری یک‌صد و سومین صحن علنی شورا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب و ضمن ابراز تسلیت به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان روز «مبارزه با استکبار جهانی» اظهار کرد: باید از حرکت بی‌نظیر مردم تشکر کنم؛ بنده عموم سال‌ها در این مراسم حضور داشتم اما هیچ سالی مانند امسال نبود و انبوه جمعیت در این راهپیمایی ضد استکباری حضور داشتند.

وی در واکنش به اظهارات سخیف رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ایران ادامه داد: حضور مردم در روز مبارزه با استکبار جهانی پاسخی محکم و متقن به یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهور آمریکا بود و بسیار شرم‌آور است که رئیس‌جمهور یک کشور مستکبر در مقابل مطبوعات اعلام کند که می‌خواهد ایران را آزاد کند.

چمران با بیان اینکه آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب بنا داشتند ایران را به بند بکشند گفت: همانگونه که ایران را در 28 مرداد به بند کشیدند می‌خواستند اکنون هم این کار را انجام دهند و اسم به غارت کشیدن را آزادی گذاشتند.

رئیس شورای شهر تهران درباره پرتاب ماهواره‌بر قائم 100 که روز گذشته به همت دلیرمردان و جان‌برکفان سازمان هوافضای سپاه پاسداران صورت گرفت اظهار کرد: در شرایطی که دیگران حتی فکر نمی‌کردند که ایران به چنین دانشی دست پیدا کند، دانشمندان و جوانان ما با همت و پشتکار که توصیه مقام معظم رهبری هم بود توانستند چنین ماهواره‌بری را به فضا پرتاب کنند.

وی با تأکید بر موفقیت‌های موشکی جمهوری اسلامی اظهار کرد: تلاش‌های جوانانمان موجب شده تا در صنعت دفاعی ایران به خودکفایی برسد و دنیا در این امر حیران بماند. رسیدن به پرتاب موشک‌های بلند پرواز با برد ۱۲هزار کیلومتر یعنی از این به بعد می‌توانیم بدون نیاز به دیگران ماهواره پرتاب کنیم.

چمران در پایان افزود: این موفقیت را به مردم تبریک می‌گویم زیرا کشوری که در ابتدای انقلاب توانایی ساخت سیم‌خاردار را نداشت اکنون به چنین دستاوردهای عظیم دست یافته‌اند.

انتهای پیام
captcha