اعطای گواهینامه بین‌المللی به شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن کویت
کد خبر: 4089895
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶

اعطای گواهینامه بین‌المللی به شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن کویت

مسئولین کویتی امروز با اعلام جزئیات بیشتر از مسابقات جایزه بین‌المللی قرآن کویت که از بیستم مهر آغاز می‌شود، گفتند که به شرکت‌کنندگان در این مسابقات گواهینامه بین‌المللی داده می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خلیجیون، فرید عمادی، معاون وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت اعلام کرد که یازدهمین دوره مسابقات جایزه بین‌المللی قرآن کویت از چهارشنبه بیستم مهرماه با نظارت امیر این کشور در دو رشته حفظ و قرائت آغاز می‌شود.

عمادی که ریاست کمیته عالی  مسئول برگزاری این مسابقات را برعهده دارد، امروز چهارشنبه در نشستی خبری گفت: تمایز این مسابقه از سایر مسابقات قرآنی در جهان اعطای گواهینامه بین‌المللی به شرکت‌کنندگان و داوران است که مؤید عنایت امیر کویت به این جایزه و حمایت دولت کویت از مسابقات و فعالیت‌های مختلف قرآنی این کشور است.

این مسئول کویتی تصریح کرد که این جایزه شامل رویدادهای متعددی است که از مهمترین آنها می‌توان به کارگاه‌های علمی، کارگاه‌های قرآنی، سخنرانی، برنامه‌های کتابخوانی و برگزاری نمایشگاه اشاره کرد.

فهد الجنفاوی، جانشین معاون امور معارف اسلامی و قرآن کریم وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت نیز در این نشست خبری گفت: این مسابقه یکی از بزرگترین کارهایی است که توسط وزارت اوقاف انجام می‌شود و برای شرکت در آن 76 نفر انتخاب شده‌اند.

وی تصریح کرد: برای شرکت‌کنندگان آزمون‌های اولیه برگزار و سپس برای آنها و میهمانان روادید صادر می‌شود و با هماهنگی طرف‌هایی از داخل و خارج از کویت برای شرکت در نمایشگاهی که در حاشیه آن برپا می‌شود، روادید صادر خواهد شد.

ناصر الکندری، ناظر امور قرآن کریم و رئیس کمیته دبیرخانه جایزه نیز تصریح کرد: علی‌رغم شرایط و چالش‌های موجود در دوران همه‌گیری کرونا، چشم‌انداز و اهداف این مسابقه ما را به پایداری و استمرار فرا می‌خواند و ما باید چهره متمدن کویت به عنوان حامی قرآن کریم در سطح جهان را برجسته سازیم و از شخصیت‌های برجسته‌ای که در راه خدمت به قرآن تلاش می‌کنند، تجلیل کنیم.

یازدهمین دوره مسابقات جایزه بین المللی قرآن کویت قرار بود در سال 2020 برگزار شود که به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاد.

بنا به اعلام مسئولین کویتی، این مسابقات از دوازدهم اکتبر(۲۰ مهر) طبق آئین‌نامه ویژه آن آغاز می‌شود و رشته‌های این دوره رقابت‌ها شامل حفظ قرآن با قرائات دهگانه است که این رشته وجه تمایز جایزه بین‌المللی قرآن کویت با دیگر مسابقات بین‌المللی است.

از جمله دیگر رشته‌های مسابقه حفظ کامل قرآن، انتخاب بهترین صوت‌ها در قرائت، رقابت حافظان کوچک در رشته حفظ کامل قرآن و همچنین رشته فنی مربوط به انتخاب بهترین تولیدات و انتشارات در خدمت به قرآن کریم است.

براساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان، سه حافظ کل از کشورمان در این رویداد حضور خواهند یافت.

شیخ زویدات از خوزستان در رشته حفظ کل همراه با قرائات دهگانه، علی غلام‌آزاد از استان زنجان در رشته حفظ کل قرآن و رضا رضایی از استان گیلان در رشته حفظ کل در بخش شکوفه‌ها به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت اعزام خواهند شد.

انتهای پیام
captcha