نحوه دریافت وام بیماران نیازمند از جمعیت هلال احمر
کد خبر: 4089226
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

نحوه دریافت وام بیماران نیازمند از جمعیت هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ضمن تشریح نحوه دریافت وام بیماران نیازمند از جمعیت هلال احمر گفت: متقاضیان از همین اکنون می‌توانند مدارک خود را به شورای وام جمعیت هلال احمر شهر خود ارائه کنند.

نحوه اعطای وام به بیماران نیازمند توسط جمعیت هلال احمر

وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برنامه‌های این جمعیت برای جذب و آموزش داوطلبان جدید، گفت: یکی از برنامه‌ها راه‌اندازی یک اپلیکیشن تخصصی برای جمعیت هلال احمر است که یکی از زیرمجموعه‌‌های آن فراخوان عضویت داوطلبانه است و افراد از طریق این اپ می‌توانند علاوه بر عضویت در هلال احمر و دریافت کارت داوطلبی، آموزش‌های مبتنی بر کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات و ... را بگذرانند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تا 14 آذرماه مصادف با روز جهانی داوطلبان هلال احمر نسخه اولیه این اپلیکیشن راه‌اندازی و فراخوان جذب اعلام می‌شود، گفت: در حال حاضر 700 هزار نفر داوطلب هلال احمر بوده و در برنامه‌های جمعیت هلال احمر حضور دارند و امیدواریم این تعداد را به شکل قابل توجهی افزایش دهیم.

سلیمی اضافه کرد: با راه‌اندازی این اپ بخش قابل توجهی از آموزش‌های هلال احمر به صورت مجازی ارائه خواهد شد؛ البته همین حالا هم در سامانه خادم هلال احمر (به نشانی https://learn.khadem.ir) آموزش‌ها به صورت مجازی ارائه شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه بسیاری از این آموزش‌ها را ببینند و مدرک گذراندن دوره را دریافت کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر همچنین گفت: پس از راه‌اندازی این سامانه دوره‌های مشخصی طراحی می‌شود و علاقه‌مندان پس از گذراندن دوره‌های تئوری، می‌توانند دوره‌های عملی را در شعب هلال احمر بگذرانند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر برای کمک به بیماران نیازمند طرح اعطای وام به بیماران را در حال اجرا دارد، گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و 100 میلیارد تومان در بانک رسالت برای اعطای وام به بیماران نیازمند در نظر گرفته شده است.

سلیمی تشریح کرد: در فاز اول بانک مهر ایران این وام را پرداخت خواهد کرد و شیوه‌نامه این وام به استان‌ها اعلام شده و افراد متقاضی می‌توانند به هلال احمر شهر خود مراجعه و مدارک مبنی بر بیماری عضو خود را به شورای وام ارائه کنند. در شورای وامی که متشکل از پزشک مورد اعتماد جمعیت هلال احمر و سایر اعضای مرتبط است، مدارک و شرایط احراز فرد بررسی و سقف وام اعطایی به فرد نیز مشخص می‌شود.

وی سقف وام اعطایی به افراد بیمار را 50 میلیون تومان در 36 قسط با کارمزد چهاردرصد اعلام کرد و گفت: شورای وام تصمیم می‌گیرند که به فرد متقاضی با توجه به شرایط هر فرد چه قدر وام اعطا شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در مرحله دوم نیز وام از طریق بانک رسالت به متقاضیان پرداخت خواهد شد که اقدامات اجرایی آن در حال انجام است و افراد می‌توانند از همین اکنون مدارک خود را به شورای وام جمعیت هلال احمر شهر خود ارائه کنند تا پرونده آنها بررسی شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شورای وام در همه استان‌ها تشکیل شده است، گفت: شیوه‌نامه اجرایی این طرح نیز به استان‌ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام
captcha