حمله به مسجدی در شمال آلمان
کد خبر: 4089106
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

حمله به مسجدی در شمال آلمان

با تداوم حملات علیه مسلمانان و مساجد در آلمان، مسجدی در شهر «گوتینگن» واقع در شمال این کشور مورد هجوم نژادپرستانه قرار گرفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از تی ار تی عربی، نژادپرستان افراطی با حمله به این مسجد اقدام به ترسیم صلیب شکسته بر روی دیوارهای آن کردند. این اقدام عموماً پیامی مبنی بر ابراز نفرت علیه مسلمانان تفسیر می‌شود.

پلیس گوتینگن اعلام کرده است: 5 صلیب شکسته بر روی دیوارهای مسجد ترسیم شده است و تحقیقات برای جستجوی عاملان این حمله آغاز شده است. به گفته پلیس، این نمادها از روی دیوارهای مسجد پاک شده است.

در پایان ماه آگوست گذشته نیز، مسجد «مولانا» در شهر بارنستورف آلمان مورد حمله نژادپرستانه مشابهی قرار گرفت، در نامه‌ای که مهاجمان بر جای گذاشته بودند، پیام‌های نفرت‌انگیزی علیه مسلمانان و ترک‌ها ذکر شده بود. در این نامه که از سوی یک سازمان تروریستی نئونازی با نام مخفف (NSU) تنظیم شده است، آمده بود: «ما همه شما ترک‌ها را خواهیم کشت».

حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان آلمان در سال‌های اخیر شدت گرفته است. این کشور تنها در سال گذشته، شاهد 662 حمله نژادپرستانه علیه مسلمانان و مساجد بوده است.

علی ارباش، رئیس سازمان امور دینی ترکیه، با اشاره به اینکه نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در اروپا از سوی مقامات رسمی نیز حمایت می‌شود، تصریح کرد: این رفتار تبعیض‌آمیز و بی‌احترامی با مسلمانان را نمی‌توان به هیچ بهانه‌ای پذیرفت.

بسیاری قدرت‌گرفتن احزاب راست افراطی در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و افزایش تبلیغات آنها علیه مسلمانان و مهاجران را عامل افزایش اسلام‌هراسی و نژادپرستی در این کشورها دانسته‌اند.

آلمان دومین کشور اروپای غربی از نظر جمعیت مسلمانان است، حدود 3 میلیون نفر از جمعیت 81 میلیون نفری این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha