زبان رسایی در بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی نداریم
کد خبر: 4089074
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
وحید جلال‌زاده:

زبان رسایی در بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی نداریم

وحید جلال‌زاده در اولین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد بزرگداشت مراسم یوم‌الله 13 آبان گفت: متاسفانه ما در بیان حقایق و ارزش‌های انقلاب زبان رسایی نداریم و با این همه دستگاه و نهاد و رسانه در بیان مطالب آنگونه که باید و شاید موفق نبوده‌ایم.

13 آبان

به گزارش خبرنگار ایکنا، اولین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد بزرگداشت مراسم یوم‌الله 13 آبان صبح امروز، یکشنبه 10 مهر، با حضور  حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری؛‌ معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و وحید جلال‌زاده؛ رئیس ستاد مرکزی یوم الله 13 آبان و بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.     

عرب‌انصاری در ابتدای این نشست گفت:‌ روز ۱۳ آبان سه مناسبت مهم را در خود دارد؛ تبعید امام(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، به خاک و خون کشیده شدن دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ که موجب شده این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شود و هر سال ملت استکبارستیز ایران اسلامی تنفر و انزجار خود را از استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار اعلام می‌کنند.

وی افزود: یکی از اصول خدشه‌ناپذیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای امامین انقلاب مبارزه با استکبار جهانی و به ویژه آمریکاست که توسط امام خمینی(ره) به شیطان اکبر و شیطان بزرگ نامگذاری شد و متاسفانه طومار سنگین و عریض و طویلی از جنایات آمریکا در دهه‌های مختلف در منطقه و به خصوص ایران اسلامی وجود دارد.

دشمن‌شناسی در اندیشه امامین انقلاب

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تاریخ گواهی آلوده بودن دست‌های استکبار جهانی را می‌دهد و جنگ تحمیلی و کودتاهای متفاوت و شیطنت‌ها و فتنه‌های مختلف موجب شده مردم ما نسبت به آمریکا یک نگاه تنفرآمیز داشته باشند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در همان روزهای اول مبارزه فرمودند دشمن اصلی آمریکاست و رژیم پهلوی را یک رژیم دست‌نشانده می‌دانستند و آمریکا را عامل اصلی جنایات می‌دانستند و این نشانه اهمیت مسئله دشمن شناسی در اندیشه امامین انقلاب است.

وی یادآور شد: کشتار دانش‌آموزان توسط رژیم سفاک پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی صدها و هزاران صفحه مستندات خدشه‌ناپذیر از توطئه‌های آمریکاست که تازه بخشی از آن به دست ما رسیده و هنوز بخش‌هایی پنهان مانده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: متاسفانه فتنه‌ها هیچ موقع خاموش نمی‌شود چون خلق و خوی ذاتی استکبار جهانی ادامه دارد و این روزها دشمن سعی کرده برخی شهرهای ما را ملتهب کند و دست استکبار و عوامل آن در این اتفاقات مشاهده می‌شود. البته مردم هم با حضورهای گسترده در نمازهای جمعه و مراسم روز رحلت پیامبر اکرم(ص) خوشبختانه انزجار خود را اعلام کردند.

عرب‌انصاری افزود: امسال هم در شرایطی به استقبال روز ملی مبارزه با استکبار جهانی می‌رویم که ملت ما مجددا از ناحیه آمریکا دچار فتنه‌هایی شده و ملت مصمم و غیور ما تحت زعامت رهبر معظم انقلاب مهیاست تا این روز را به عنوان یک روز ماندگار و فراموش ناشدنی خلق کند.

بنابر گزارش خبرنگار ایکنا، وحید جلال‌زاده، رئيس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد مرکزی یوم الله 13 آبان و بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سخنانی در این نشست گفت: ما فرزند زمان خویشتن هستیم و هر سال که از عمر مبارک جمهوری اسلامی می‌گذرد به همان مقدار بر دشمنی‌های آمریکا هم افزوده می‌شود و این هوشیاری ملت ایران و مسئولان را مضاعف می‌کند.

وی افزود: یکی از وظایف بر زمین مانده که رهبر معظم انقلاب بر آن به طور مکرر تاکید کرده‌اند موضوع جهاد تبیین است. متاسفانه ما در بیان حقایق و ارزش‌های انقلاب زبان رسایی نداریم و با این همه دستگاه و نهاد و رسانه در بیان مطالب آنگونه که باید و شاید موفق نبوده‌ایم.

اهمیت جهاد تبیین

رئيس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب موضوع جهاد تبیین را به عنوان ماموریت نیروهای انقلاب بیان می فرمایند این از جمله وظایف نهادهایی مانند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد؛ امسال با توجه به اتفاقات اخیر کشور رویکرد برنامه‌ها باید معطوف به این حوادث باشد. روز ملی مبارزه با استکبار جهانی هم از ارزش‌های بنیادین ماست و از رویکردهای اساسی انقلاب مبارزه با استبداد و استکبار و در راس آنها آمریکا بوده است.

وی یادآور شد: در سفر به نیویورک همراه رئیس جمهور بودم و در دیدار اعضای اندیشکده‌های سیاست خارجی آمریکا همچنان عقده و نفرت آنها از تسخیر لانه جاسوسی قابل مشاهده بود زیرا این اتفاق تابوی قدرت و ابهت آمریکا را شکست.

رئیس ستاد مرکزی یوم‌الله 13 آبان و بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تاکید کرد: امسال باید با تلاشی مضاعف به سمت و سوی ۱۳ آبان برویم و در حول و حوش این روز ممکن است اتفاقاتی معطوف به حوادث اخیر بیفتد. الان دانشگاه‌ها آبستن حوادث هستند و حتی مدارس ما مورد طمع دشمنان قرار دارند، زیرا دانشگاه و مدارس هدف اصلی در این اتفاقات هستند و باید تلاش و مجاهدت ویژه‌ای انجام داده و ۱۳ آبان را ماندنی‌تر کنیم و قطعا امسال دشمنان برای این روز ماموریت و برنامه دارند و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تر از سوی ما دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، نیز در سخنانی با اشاره به اینکه امسال 13 آبان در روز جمعه است، گفت: در این روز نماز جمعه محور برنامه‌ها در سراسر کشور است اما به خاطر وجود لانه جاسوسی در تهران این مراسم در تهران باید حتما در این مکان برگزار شود.

وی افزود: تعطیلی این روز تلاش مضاعفی را از سوی همه دستگاه‌ها می‌طلبد و هماهنگی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های خوبی باید انجام بگیرد تا مردم به صحنه بیایند. از الان هم حدود یکماه به این مناسبت باقی مانده و دستگاه‌ها باید قوی وارد عمل شوند و ما در سطح تهران نیز کارها را با جدیت دنبال می‌کنیم.

محمودی بیان کرد: آنچه ما در تهران دنبال می‌کنیم این است که مراسم 13 آبان پیش از ظهر روز جمعه در مقابل لانه جاسوسی برگزار شود. دشمن امروز با تمام وجود در میدان است و اگر نیروهای انقلابی و دستگاه‌های حاکمیتی کوتاهی کنند هیچ عذری قابل قبول نیست.

انتهای پیام
captcha