ضرورت تبیین جنایات اسرائیل و دوگانه‌نگری سازمان‌های حقوقی به مسئله فلسطین
کد خبر: 4088859
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
حجت‌الاسلام اختری:

ضرورت تبیین جنایات اسرائیل و دوگانه‌نگری سازمان‌های حقوقی به مسئله فلسطین

رئیس ستاد پنجمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با بیان اینکه دولت‌های مسلمان با دید مسئولیت‌پذیرانه به مسئله فلسطین نگاه نمی‌کنند، گفت: دو مسئله مهم است که باید به آن توجه شود؛ یکی مسئله کودک‌کشی رژیم صهیونیستی که باید تبیین شود و دیگری دوگانه‌نگری سازمان‌های حقوقی نسبت به مسئله فلسطین.

روز جهانی همبستگی با کودکان فلسطینی

به گزارش خبرنگار ایکنا، اختتامیه پنجمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، یادواره شهید محمد الدره امروز، نهم مهرماه هم‌زمان با روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با حضور میهمانانی از 4 قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا که عمدتاً با هزینه شخصی حضور یافته‌اند، در تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن اختری، رئیس ستاد پنجمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی طی سخنانی در این همایش گفت: یک چهارم شهدای فلسطینی، کودکان و نوجوانان هستند و مسئله جنایات و وحشی‌گری‌ها و کشتارهای وحشیانه رژیم اشغالگر امری نیست که قبلاً انجام شده باشد و امروز فقط درباره آن گفت‌وگو کنیم بلکه امری فعلی است دیروز هم یک کودک فلسطینی دیگر به خیل شهدای کودک فلسطینی پیوست.

وی افزود: در این هشت ماه 35 کودک فلسطینی شهید شده و جنایات ادامه‌دار است و در مقابل دیدگان جهانیان صورت می‌گیرد و اکنوت در پنجمین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی باید برای بازداشتن رژیم اشغالگر از جنایت‌هایش با یکدیگر همکاری کنیم.

حجت الاسلام محمد حسن اختری

حجت‌الاسلام اختری گفت: دو مسئله مهم است که باید به آن توجه شود؛ یکی مسئله کودک‌کشی رژیم صهیونیستی که باید بیان، تبیین و روشن شود و دیگری دوگانه‌نگری سازمان‌های دولتی و حقوقی نسبت به قضایای جامعه امروز از جمله مسئله فلسطین است.

وی با بیان اینکه بیش از 55 کشور اسلامی در جهان داریم اما حتی دولت‌های مسلمان با دید مسئولیت‌پذیرانه به مسئله فلسطین نگاه نمی‌کنند، افزود: در برابر این جریان‌ها، رژیم اشغالگر جنایت می‌کند و مؤسسات ناظر بی‌مسئولیت هستند.

اختری افزود: مردم فلسطین روزبه‌روز قوی‌تر و شجاع‌تر شده و در برابر اسرائیل مبارزه و ایستادگی می‌کنند و امروز با تمام توانشان ایستاده‌اند و ما از رسانه‌ها، مؤسسات، سمن‌ها، علما و اندیشمندان و دانش‌آموزان مسلمان در دنیا می‌خواهیم فریاد کودکان و دانش‌آموزان فلسطینی را به جهانیان برسانند.

حجت‌الاسلام اختری گفت: قضایایی که در فلسطین اتفاق می‌افتد برای مردم دنیا دروغین جلوه داده و حقایق دگرگون می‌شود و مظلوم را ظالم و ظالمان و جنایتکاران، تکفیری‌ها، کودک‌کش‌ها و صهیونیست‌ها را مظلوم جلوه می‌دهند ما باید دست به دست هم دهیم و حقایق را درست منتقل و افکار عمومی جهان را روشن کنیم. اگر بتوانیم قضایا را درست منتشر کنیم، افکار عمومی علیه رژیم اشغالگر بسیج خواهند شد و این مسئله ما را به آزادی قدس نزدیک می‌کند.

رئیس ستاد پنجمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی تصریح کرد: امید است بتوانیم با همکاری و همفکری یکدیگر، برنامه‌هایی برای ایستادگی در برابر اسرائیل اجرا و زمینه نابودی اسرائیل را که فرموده امام(ره) و از اندیشه‌های امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) است، محقق کنیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین امرودی، دبیرکل سازمان های مردم نهاد و فعالان حامی قدس شریف اظهار کرد: پاکسازی نژادی، مهاجرت اجباری، تبعید، راندن و کوچ اجباری را انسانیت در هر جای جهان محکوم می کند و هر جای جهان هم بروید جنایت علیه کودکان حتی اگر در سازمان های بین المللی محکم نشده باشد، محکوم است.

وی افزود: شهادت محمد الدره را دوربین ها ثبت کردند اما چه بسا جنایاتی علیه کودکان و شهروندان فلسطینی باشد که هیچ دوربینی نمی بیند و فراموش شده است.

حجت الاسلام امرودی راه نجات و برون رفت از شرایط کنونی فلسطین و جنایت های اسرائیل را وحدت دانست و تاکید کرد: وحدت نه فقط مسلمانان شیعه و سنی؛ بلکه هر آزاده ای در جهان مهم است و راه دیگر شهادت طلبی است که از زمانی فلسطین با این انگیزه الهی آشنا شد، رمز پیروزی بوده است. وظیفه ماست که برای فلسطین رسانه شویم.

همچنین نوری، وزیر آموزش و پرورش کشورمان آخرین سخنران این اجلاس بود که تاکید کرد: پس از شهادت محمد الدره با وجود این که شهادت زنان و کودکان فلسطینی دو برابر شد اما جریان مقاومت، محکم تر و تنومند شد.

وی افزود: در ایران 36 هزار دانش آموز شهید داریم و بیشترین قشر شهدا دانش آموزان هستند.

وزیر آموزش و پرورش کشورمان تصریح کرد: جوانان ما و کشورهای حوزه مقاومت تجارب بسیاری دارند که اگر با یکدیگر تعامل کنند، بسیار خوب است و ما باید به هزاره اول و خروجی مکتب امام صادق و امام باقر(علیهما السلام) برگردیم.

گفتنی است تجلیل حشد الشعبی از آیت الله اختری و ابوالقاسم رحیمیان از متولیان اجلاس و عکس یادگاری جمعی از کودکان فلسطینی با برگزارکنندگان همایش از برنامه های جانبی اجلاس بود.

انتهای پیام
captcha