جزئیات حادثه تروریستی زاهدان از زبان مدرس خیابانی؛ 19 جان‌باخته و 21 مجروح
کد خبر: 4088830
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵

جزئیات حادثه تروریستی زاهدان از زبان مدرس خیابانی؛ 19 جان‌باخته و 21 مجروح

بنابر اعلام مدرس خیابانی؛ استاندار سیستان و بلوچستان، در حادثه تروریستی امروز زاهدان 19 نفر جان خود را از دست داده‌اند و 21 نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش ایکنا، حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر و با اشاره به حادثه تروریستی امروز زاهدان که بعد از نماز جمعه این شهر رخ داد، گفت: تعدادی از شهدا و مجروحان این حادثه مربوط به نیروی انتظامی هستند.

وی اضافه کرد: عده‌ای آشوبگر که متعلق به گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب که هویتشان مشخص است در پوشش نماز جمعه به یکی از محل‌های انتظامی به قصد تصرف حمله و اقدام به سنگ پراکنی،پرتاب مواد آتش‌زا و تیراندازی کردند.

وی با بیان اینکه کسانی که قصد تصرف پاسگاه را داشتند تروریست بودند و این افراد در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند، تصریح کرد: این افراد چند فروشگاه زنجیره‌ای متعلق به مردم را غارت کردند و آتش زدند و به بانک ها و مراکز دولتی نیز آسیب رساندند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تشکر از مردم به  دلیل همراهی نکردن با این افراد و نیز تشکر از مواضع مولوی عبدالحمید اعلام کرد که سیستان و بلوچستان آرام است و شیعیان و اهل سنت همانند برادر در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

به دنبال حوادث ظهر امروز زاهدان، مولوی عبدالحمید؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان، در سخنانی با بیان اینکه شیعه و سنی در کنار هم سال‌هاست که در استان زندگی می‌کنند، اظهار کرد: وقایع امروز دست عوامل نفوذی دشمن بوده و در این رابطه مردم استان باید هوشیار و آگاه باشند تا به حوادث پیش آمده بیشتر دامن زده نشود.

وی از عوامل نیروهای امنیتی و انتظامی استان خواست که با عوامل اغتشاشات امروز با قاطعیت برخورد کنند.

بنابر اخبار منتشره، سرهنگ سیدعلی موسوی، مسئول اطلاعاات سپاه استان سیستان و بلوچستان در حادثه امروز به شهادت رسیده است.

انتهای پیام
captcha