حوزه‌های علمیه با هجرت گره خورده‌اند
کد خبر: 4088608
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
آیت‌الله اعرافی:

حوزه‌های علمیه با هجرت گره خورده‌اند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: گاهی هجرت‌های بزرگی در تاریخ تشیع اتفاق افتاده که منشأ تحولات بزرگی بوده است و در حوزه علمیه نیز شاهد آن بوده‌ایم. 

علیرضا اعرافیبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز هفتم مهر در دیدار جمعی از علما و شخصیت‌های حوزوی استان خوزستان، با اشاره به اربعین حسینی و شکوه تاریخی آن، اظهار کرد: اربعین حسینی به فضل خداوند متعال آغاز تحولات بزرگی خواهد شد.

وی در ادامه با تأکید بر این که در تاریخ تشیع، حوزه‌های علمیه با هجرت الهی گره خورده‌اند، تصریح کرد: حوزه‌ها از شکل‌گیری تا نقش‌آفرینی آن با هجرت‌های پیوسته و متوالی همراه بوده‌اند. 

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه گاهی هجرت‌های بزرگی در تاریخ تشیع اتفاق افتاده که منشاء تحولات بزرگی بوده است، افزود: ما میراث‌دار حوزه علمیه هستیم و وظایف سنگینی را بر دوش داریم و امیدواریم بتوانیم به آنها عمل کنیم.

آیت‌الله اعرافی به اهمیت توجه به مسائلی نظیر حرکت برنامه‌ای و راهبردی، دیدن افق‌های دور، برنامه‌ریزی دقیق از سوی حوزه‌های علمیه استان‌ها و شهرها، عنوان کرد: حوزه علمیه وقتی انقلابی است که بتواند به همه نیازها پاسخ بدهد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم که در حد امکان اختیارات به استان‌ها سپرده شود و از طرفی سطح علمی نیز ارتقاء یابد.

وی عنوان کرد: خوزستان را واقعا باید بزرگ بدانیم و ما به خوزستان آنچه که وظیفه‌مان بود توجه نکردیم و جایگاه خوزستان بالاتر از آن چیزی است که به آن توجه شده است.

اعرافی ادامه داد: قدم هایی برای حوزه علمیه خوزستان برداشته شده اما ‌آنچه که شایسته استان است خیلی بالاتر از این است. خوزستان در دفاع مقدس برکات زیادی پیدا کرد.

وی با قدردانی از مردم ولایتمدار خوزستان در پشتیبانی از ولایت فقیه، به نقش علمایی همچون آیت‌الله موسوی جزایری، آیت‌الله شفیعی، آیت‌الله کعبی و ... در سطح استان اشاره کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان با قدردانی از تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین بهرام‌پور و دیگر همکاران او، برای حجت‌الاسلام والمسلمین بلادیان، مدیر جدید حوزه علمیه استان خوزستان آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام
captcha