اجرای طرح ارتقای توانمندی معلمان قرآنی در سراسر مصر
کد خبر: 4088340
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

اجرای طرح ارتقای توانمندی معلمان قرآنی در سراسر مصر

دانشگاه الازهر مصر طرح سراسری ارتقای سطح توانمندی معلمان قرآنی را در آستانه سال تحصیلی جدید در این کشور به اجرا گذاشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از البوابه، استان الشرقیه مصر آغازگر اجرای طرحی با نام  «أقرأ وارتق ورتل»( قرائت کن، صعود کن و تلاوت کن) برای معلمان قرآن است که با هدف شناسایی سطح اساتید قرآن کریم در تسلط بر احکام قرائت و تجوید و همچنین بالا بردن سطح آنان به منظور تضمین سطح مطلوب دانش‌آموزان انجام شده است.

این طرح که قرار است تا با شروع سال تحصیلی جدید در مصر در دیگر استان‌های این کشور هم به اجرا گذاشته شود به سفارش احمد الطیب، شیخ الازهر به حوزه آموزش دانشگاه الازهر تهیه شده است تا با ارتقای سطح توانمندی معلمان قرآنی در تخصص‌های مختلف، سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان در زمینه قرآن و علوم قرآنی پربارتر از سال‌های قبل باشد.

اعضای اداره کل امور قرآن استان الشرقیه مصر روز سه‌شنبه در اولین روز از اجرای این طرح نشستی را با حضور معلمان قرآن کریم برگزار کرده و به تشریح مهارت‌های تلاوت و روخوانی قرآن کریم و روش‌های لازم برای پرداختن به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان در حفظ، علاوه بر آشنایی آنها با ضوابط و روش‌های آموزشی در فرآیند تدریس به منظور اطمینان از حداکثر بهره ممکن دانش‌آموزان پرداختند.

اجرای طرح ارتقای توانمندی معلمان قرآنی در سراسر مصر/آماده

در این زمینه، شیخ ایمن عبدالغنی، رئیس بخش مؤسسات آموزشی الازهر، گفت: ما در حال کار بر روی یک استراتژی کامل برای آموزش معلمان در آمادگی برای سال تحصیلی جدید هستیم تا از دستیابی به یک فرآیند آموزشی یکپارچه و مفید اطمینان حاصل کنیم. این هدفی است که الازهر در پی دستیابی به آن به نفع دانش‌آموزان ما و حق آنها برای کسب آموزش خوب است و ما معلمان را طبق برنامه‌ای که توسط کارشناسان و متخصصان در زمینه آموزش پیش دانشگاهی تدوین شده است، آماده می‌کنیم تا مناسب همه سطوح مختلف سنی باشد.

 ابوالیزید سلامه، مدیر کل امور قرآن در بخش مؤسسات الازهر نیز به نوبه خود توضیح داد: معلم باید بداند که او الگوی دانش‌آموزان است و باید به رشد حرفه‌ای و فنی در سطح تخصص خود اهمیت دهد، چیزی که ما از طریق این ابتکارات به دنبال آن هستیم تا ضوابطی را تقویت کنیم که باید توسط معلمان قرآن کریم در فرآیند حفظ قرآن و تحصیل علوم آن در کلاس درس لحاظ شود.

انتهای پیام
captcha