ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در مصر برگزار می‌شود
کد خبر: 4085390
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴

ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در مصر برگزار می‌شود

نخست وزیر مصر موافقت خود را با برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در پورت سعید مصر اعلام کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از المال نیوز، مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر موافقت خود را با برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در پورت سعید مصر اعلام کرد.

این مسابقات در استان پورت سعید با همکاری سازمان رسانه ملی و با حمایت سرلشکر عادل قضبان، استاندار پورت سعید برگزار می‌شود.

عادل مصلحی، مؤسس و هماهنگ‌کننده کل مسابقات، گفت: سرلشکر غضبان مراحل ویژه اجرای این مسابقات را از هم اکنون آغاز کرده است.

وی از کمیته عالی درخواست کرد تا این مسابقه را که از طریق آن نمایندگان مصر در مسابقات بین‌المللی انتخاب می‌شوند، به سرعت برگزار کند.

مصلحی افزود: قرار است این مسابقه که به اسم مرحوم شیخ نصرالدین طوبار نامگذاری شده، 17 فوریه آینده در چهار رشته برگزار شود.

کمیته عالی برگزاری مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم پورت سعید تصمیم گرفته است تا مشارکت در ششمین دوره این مسابقات را زیر نظر مصطفی مدبولی، نخست‌وزیر، در بخش‌های زیر آغاز کند:

بخش اول: حفظ کل قرآن کریم با قرائت کامل، مثلاً قرائت امام عاصم و با روایت‌های شعبه و حفص یا قرائت امام نافع با روایت‌های قالون و ورش یا هر قرائتی از قرائت‌های دهگانه

بخش دوم: صوت خوب همراه با تلاوت مسلط بر قواعد.

بخش سوم: حفظ کل قرآن کریم با یک روایت (برای بانوان) با تسلط بر قواعد و اجرای خوب

بخش چهارم: دعا و تواشیح مذهبی.

یکی از شروط تعیین شده برای شرکت در این مسابقات این است که شرکت کننده باید حداقل 16 سال و حداکثر 30 سال سن داشته باشد. ضمن اینکه هر کدام از شرکت‌کنندگان تنها حق مشارکت در یک بخش را دارند.

تمام کسانی که در دوره‌های قبلی در سطح بین‌المللی حائز رتبه‌ای شده باشند، نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. ضمن اینکه شرکت در مسابقه از طریق ایمیل زیر صورت می‌گیرد: alfaezoun.portsaid@gmail.com

هر کدام از شرکت‌کنندگان باید یک فایل صوتی سه دقیقه‌ای به این ایمیل ارسال کنند و همراه با آن اطلاعات خود شامل نام، سن، آدرس، شماره تلفن و رشته مورد نظر برای مشارکت را نیز اعلام کنند.

دهم اکتبر 2022 آخرین فرصت برای شرکت در این مسابقه اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha