برنامه الازهر برای نظارت بر عملکرد مراکز حفظ قرآن
کد خبر: 4084256
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

برنامه الازهر برای نظارت بر عملکرد مراکز حفظ قرآن

اداره کل امور قرآن کریم در الازهر از برنامه خود برای توسعه فعالیت‌های مراکز حفظ قرآن کریم و نظارت بر عملکرد متولیان آن خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الیوم، اداره کل امور قرآن کریم در الازهر از اجرای طرح جدید خبر داد که طی آن نقش مراکز حفظ قرآن کریم که تحت نظر این اداره است، توسعه یافته و همچنین در کنار این اقدام استفاده از روش‌های جدید برای تعلیم و حفظ قرآن کریم و همچنین نظارت بر عملکرد متولیان این مکاتب نیز در دستور کار خواهد بود.

در این راستا جلسه‌ای از سوی اداره کل امور قرآن کریم برای بحث و بررسی راهکارهای تشویق دانش‌آموزان این مراکز به حفظ قرآن کریم و شکوفایی استعدادهای آن‌ها برگزار شد.

در این جلسه همچنین بر تخلفات موجود در این مراکز و لزوم مقابله با آن‌ها، استفاده از روش‌های جدید برای حفظ قرآن کریم به منظور ارتقای سطح کیفی مهارت‌های قرآن‌آموزان این مراکز به سطح مطلوب نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الازهر اخیراً فعالیت‌های زیادی را به منظور توسعه فعالیت‌های مرتبط به قرآن کریم آغاز کرده است. از جمله مهم‌ترین این فعالیت‌ها راه‌اندازی محافل قرآنی معلمان و حافظان قرآن کریم در مراکز وابسته به الازهر تمامی مناطق مصر بوده که هدف از آن تقویت مهارت معلمان قرآن در زمینه تلاوت قرآن کریم است.

در این طرح مدرسان برجسته و ماهر قرآن، وظیفه آموزش مهارت‌های تلاوت و تجوید به شرکت‌کنندگان را بر عهده داشته و نحوه فراهم کردن محیطی مناسب برای آموزش صحیح آیات قرآن به دانش‌آموزان را نیز به صورت عملی آموزش خواهند داد.

انتهای پیام
captcha