دستور شیخ الازهر برای ارسال کمک‌های فوری برای سیل‌زدگان سودانی
کد خبر: 4083041
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

دستور شیخ الازهر برای ارسال کمک‌های فوری برای سیل‌زدگان سودانی

احمد الطیب، شیخ الازهر به مسئولان «بیت الزکات و الصدقات»(خانه زکات و صدقات) مصر دستور داد که برای ارسال کمک‌های فوری غذایی و پزشکی برای سیل‌زدگان سودانی اقدام کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الاهرام»، احمد الطیب، شیخ الازهر با ارسال پیامی به مسئولان خانه زکات و صدقات مصر دستور داد تا با همکاری مقامات مسئول در الازهر نسبت به ارسال کمک‌های فوری غذایی و پزشکی برای سیل‌زدگان سودانی اقدام کنند.

سودان در روزهای اخیر شاهد بارش باران‌های سیل‌آسا و جاری شدن سیل در برخی از مناطق این کشور بوده است، به‌طوری که سیل در سودان منجر به ویران شدن خانه‌ها و مزارع و کشته‌شدن حداقل 100 نفر و بی‌خانمان شدن شمار زیادی از شهروندان این کشور شده است.

این در حالی است که «خانه زکات و صدقات مصر» طی روزهای اخیر کمک‌هایی شامل ده‌ها تُن مواد غذایی اعم از آرد، شکر، پاستا و مواد غذایی بسته‌بندی(کنسرو)، دارو و لوازم پزشکی و اقلام کمکی از جمله تشک و پتو برای آسیب‌دیدگان سودانی ارسال کرده است.

خانه زکات و صدقات مصر همواره تلاش داشته تا با ارسال کمک‌های مختلف برای قربانیان بلایایی طبیعی در مصر و خارج از این کشور، در کنار آن‌ها بایستد. این کمک‌ها در راستای نقش این مرکز برای استفاده از وجوه زکات و صدقات در محل مصرف شرعی آن صورت می‌گیرد.

تغییرات آب و هوایی در سال جاری منجر به جاری شدن سیل‌های ویرانگر در شماری از کشور از قبیل پاکستان، افغانستان و سودان شده است. شدت ویرانی‌ها در برخی از کشورها مانند پاکستان بی‌سابقه بوده و مسئولان این کشور به صراحت خواهان ارسال کمک از جانب دیگر کشورها به‌ویژه کشورهای مسلمان برای کمک‌رسانی به قربانیان و بازسازی زیرساخت‌ها شده‌اند.

انتهای پیام
captcha