چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود
کد خبر: 4082190
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان طی نشستی خبری عنوان کرد: چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از ۱۲ تا ۱۴ شهریورماه به منظور بررسی سیاست‌ها و برنامه‌های انجمن برگزار می‌شود.

حسین تاریخی

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با حضور حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان امروز چهارشنبه ۹ شهریورماه برگزار شد.

تاریخی گفت: در این کنگره که از شنبه ۱۲ شهریور آغاز می‌شود و تا ۱۴ شهریورماه ادامه خواهد داشت، سیاست‌ها و برنامه‌های انجمن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بر همین اساس نیز اولویت‌های سال تحصیلی پیش رو انتخاب می‌شود تا اتحادیه خط‌مشی یکسانی را در پیش‌ گیرد.

تاریخی با بیان اینکه انتخابات انجمن اسلامی دانش‌آموزان نیز در این کنگره برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در این کنگره اعضای دانش‌آموز و غیر دانش‌آموز انجمن اسلامی مشخص خواهند شد. مسلماً دانش‌آموزانی که در این کنگره حضور پیدا کردند، قطعاً توانستند نظر سایر اعضای انجمن را جلب و به عنوان نماینده استانی در کنگره حضور پیدا کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: یک بخش از برنامه کنگره، بررسی دغدغه‌های دانش‌آموزان است و بر همین اساس دو محور کنکور و تغییرات کتب درسی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تغییرات خوبی در کتب درسی در حال انجام است، اما اینکه حال دانش‌آموزان در ارتباط با کتب درسی چگونه است، در کنگره بررسی می‌شود.

تاریخی با بیان اینکه سردرگمی بدترین اتفاقی است که برای دانش‌آموزان به خاطر کرونا اتفاق افتاد و میزان فشاری که به آنان وارد شده غیر قابل توصیف است،‌ افزود: زیرساختی که در آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات با تغییر شکل کنکور و نیازهای جدید وجود دارد نگرانی‌ها را جدی می‌کند و امیدواریم متصدیان امر دغدغه دانش‌آموزان را برطرف کنند و البته ارتباط این موضوع با عدالت آموزشی هم مهم است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همچنین درباره حذف کنکور نیز سخن به میان آورد و گفت: برداشتن کنکور در حال حاضر به دلیل شرایط موجود کشور اقدامی نشدنی است، اینکه شعار حذف کنکور را بدهیم با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها ممکن نیست. بنابر این می‌توانیم  با ارائه محتوای آموزشی متناسب فشار را کم کنیم و همچنین اینکه موضوع ورود به دانشگاه منوط به یک سال تحصیلی نباشد.

وی همچنین در مورد فعالیت‌های مرتبط با اربعین اظهار کرد: امسال اربعین در بازه زمانی سال تحصیلی نیست و امکان حضور دانش‌آموزان فراهم است و به شرط برطرف شدن مسائل اخیر عراق، امیدواریم شاهد حضور پررنگ دانش‌آموزان در عراق باشیم. برحسب علاقه بچه‌ها پیش‌بینی شده تا در مرزهای مهران و شلمچه و... میزبان موکب‌ها باشیم و بدرقه خوبی از زائران کنیم و در روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریور ساعت 16:30 در کربلای معلا مراسم مشترکی را با حضور دانش‌آموزان و اعضای انجمن‌های اسلامی برگزار خواهیم کرد.

تاریخی تصریح کرد: در طول مسیر پیاده‌روی تجربه خوبی با محوریت موکب‌های سیار داشتیم و بچه‌ها در طول مسیر خدماتی را به زائران می‌دهند. بسته‌هایی در اختیار بچه‌ها قرار می‌گیرد که شامل بسته‌های امدادی، خیاطی، واکس، پلاستیک برای جمع‌آوری زباله و... است. پیش‌بینی پذیرایی از دو هزار دانش‌آموز همراه با خانواده در اربعین سال جاری را کرده‌ایم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با تأکید به اینکه خلأ انجام فعالیت‌های غیر مجازی در نظام تعلیم و تربیت مشهود است، اظهار کرد: ما صعود به قله سبلان و برنامه جنگل نوردی را داشتیم و می‌دانیم پس از کرونا افت بدنی دانش‌آموزان مشهود بود. نگرانی‌های خانواده‌ها و دلهره‌های دانش‌آموزان از پرهیز در فضاهای جمعی و عمومی بود و آسیب دانش‌آموزان در دوران کرونا انکارناپذیر است، خارج کردن دانش‌آموزان از این فضا نیاز به زمان دارد.

تاریخی در پایان اظهار کرد: میزان وقت‌گذاری دانش‌آموزان در تلفن‌های همراه فرهنگ فردگرایی و انزوا را پررنگ می‌کند. بچه‌ها از عدم تمایل به کارهای گروهی و چگونگی دوستیابی، آسیب دیده است. با رفع محدودیت‌های کرونایی فضای بهتری ایجاد شده و معاونت پرورشی کارهای خوبی کرده است.

انتهای پیام
captcha