طرح «حامیم» گامی برای خنثی‌کردن هجمه‌های دشمنان
کد خبر: 4079008
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

طرح «حامیم» گامی برای خنثی‌کردن هجمه‌های دشمنان

سرپرست دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه اجرای طرح حامیم گامی برای خنثی‌کردن هجمه‌های دشمنان است، گفت: برای شرکت در این طرح 280 نفر از دانشجویان استان ثبت‌نام کرده‌اند و برنامه‌ها با حضور اساتید برتر کشوری برگزار می‌شود.

طرح «حامیم»

به گزارش ایکنا از البرز، علی حسن‌بیگی، سرپرست دانشگاه خوارزمی، در مراسم افتتاحیه طرح حامیم که صبح امروز، پنج‌شنبه، 27 مرداد در سالن همایش دانشکده ادبیات دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار کرد: در اسلام و مکتب اهل بیت(ع) جوانان جایگاه ویژه‌ای دارند. آنها با کسب علم و دانش و برخورداری از روحیه مطالبه‌گری می‌توانند اتفاقات خوبی را برای جامعه رقم بزنند. البته نباید فراموش کنیم که اثربخشی ظرفیت جوانان و قشر دانشجو تنها با داشتن بصیرت و بینش درست محقق می‌شود.

وی افزود: در ایام کرونا دانشجویان از دانشگاه و محیط‌های فرهنگی فاصله گرفتند و این شرایط فرصتی را برای دشمنان فراهم کرد تا با سرمایه‌گذاری در فضای مجازی شدت هجمه‌ها را به نظام، انقلاب و مسائل فرهنگی جامعه بیشتر کنند.

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح حامیم گامی برای خنثی‌کردن هجمه‌های دشمنان است، گفت: برای شرکت در این طرح 280 نفر از دانشجویان استان ثبت‌نام کرده‌اند و برنامه‌ها با حضور اساتید برتر کشوری برگزار می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام بهنام فیاض، دبیر اجرایی طرح ملی حامیم در استان البرز اظهار کرد: این طرح با هدف تقویت فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود و دانشجویان با شرکت در این طرح، آموزش‌های لازم را درباره مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در آخرین دیدار حضوری با دانشجویان بر خط سکولاریزه‌کردن دانشجویان تاکید کردند، ابراز کرد: فعالیت‌های دشمن در این راستا همچنان نیز ادامه دارد و امروز به اصلی‌ترین چالش در دانشگاه‌ها تبدیل شده است.

این مسئول بیان کرد: اعتقاد ما بر این است اگر در دانشگاهی نیروهای انقلابی از فعالیت‌های جهادی خود آگاهی لازم را داشته باشند می‌توانند بسیاری از جریان‌های دشمن را خنثی کنند و هدف ما آماده‌سازی این نیروهاست.

فیاض گفت: این طرح به بحث شناخت و معرفت تاریخی، سیاسی و مبنایی انقلاب می‌پردازد و در کنار آن به مباحث تشکیلاتی پرداخته خواهد شد ضمن اینکه توان‌افزایی، معرفت‌افزایی و دانش‌افزایی برای این دوره مورد هدف است.

دبیر اجرایی طرح ملی حامیم در استان البرز با اشاره به اهمیت استعدادسنجی و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان و فرصت شبکه‌سازی و تیم‌سازی دانشجویان مستعد، ابراز کرد: این رویداد مهم فرهنگی از 27 مرداد آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد و طی این دوره، اساتید به مباحث علمی، فرهنگی و سیاسی در قالب کارگاه‌های آموزشی می‌پردازند.

 

انتهای پیام
captcha