شرکت 15 هزار دانشجو در طرح «حامیم»
کد خبر: 4078998
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

شرکت 15 هزار دانشجو در طرح «حامیم»

طرح ملی حامیم به عنوان یک طرح آموزشی، مهارتی و تشکیلاتی از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با حضور ۱۵ هزار نفر از دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم افتتاحیه طرح«حامیم) که صبح امروز، پنج‌شنبه، 27 مرداد در سالن همایش دانشکده ادبیات دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها در کنار ماموریت آموزشی و پژوهشی خود یک ماموریت مهم دیگر نیز برعهده دارند و آن معرفت‌افزایی، توانمندسازی و تربیت دانشجویان است.

وی با اشاره به اجرای طرح حامیم، گفت: طرح ملی حامیم به عنوان یک طرح آموزشی، مهارتی و تشکیلاتی از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با حضور ۱۵ هزار نفر از دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: با توجه به آسیب‌هایی که حوزه فرهنگی در دانشگاه‌ها پس از شیوع ویروس کرونا با آن مواجه شد، ما پس از مشورت و نظرسنجی از دانشگاهیان به این نتیجه رسیدیم که طرح ملی حامیم را با حضور فعالین فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار کنیم تا یک بازخوانی نسبت به فضای آموزش عالی صورت بگیرد و بر این اساس سال تحصیلی جدید را به گونه‌ای آغاز کنیم که الزامات آن را شناخته باشیم و در واقع این سال تحصیلی را بدون هم افزایی، بدون طراحی و بدون اندیشیدن آغاز نکنیم.

فاطمی‌پور، تصریح کرد: با اجرای این طرح برنامه‌های متنوع فرهنگی برای آن دسته از دانشجویانی که علاقمند به فعالیت در این حوزه هستند برگزار و شرایطی ایجاد می‌شود تا دانشجویان به مدت یک هفته دورهم جمع شوند و درباره دغدغه‌ها و مسائل فرهنگی هم‌اندیشی کنند.

این مسئول با بیان اینکه این طرح در همه استان‌های کشور اجرا می‌شود، گفت: یک محتوای اندیشه‌ای عمیق در قالب این طرح به دانشجویان شرکت کننده ارائه می‌شود. همچنین در کنار این محتوا دانشجویان می‌توانند آموزش‌های مهارتی، معرفتی و فوق برنامه را نیز دریافت کنند و در این راستا کتاب کاری نیز به دفاتر استانی نهاد ارائه شده تا بر این اساس به ارائه آموزش بپردازند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، توزیع و تشریح بیانیه گام دوم انقلاب را یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: دانشجویان به عنوان حلقه‌های عمومی جامعه می‌توانند نقش خود را برای ترویج آن به بهترین شکل ممکن ایفا کنند.

فاطمی‌پور در پایان گفت: امیدواریم این طرح مقدمه‌ای برای حضور پرشورتر دانشجویان در دانشگاه‌ها باشد، چون ما برای بازگشت به آموزش حضوری پیش از شیوع کرونا به برگزاری چنین طرح‌هایی نیاز داریم.

انتهای پیام
captcha