اجرای طرح «مهرواره بانور» در البرز
کد خبر: 4078769
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

اجرای طرح «مهرواره بانور» در البرز

مسئول راهیان منطقه‌ای بنیاد هدایت از آغاز فعالیت مهرواره بانور همزمان با سراسر کشور در استان البرز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح حل مسائل و مشکلات محلات با محوریت بانوان در دستور کار قرار گرفته است.

مهرواره بانوربه گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام علی علیخانی،‌ مسئول راهیان منطقه‌ای بنیاد هدایت در نشست ستاد عملیات «مهرواره بانور» در استان البرز که صبح امروز، 26 مرداد برگزار شد، با اشاره به روایت عاشورای حسینی و نقش اهل بیت(ع) در پیشبرد مسیر حق و حقانیت، گفت: در اسلام شیعی خانواده و به‌ویژه بانوان نقش مهمی دارند و همیشه در برحه‌های مختلف تاریخی برای پیشبرد اهداف اسلام تأثیرگذار بوده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن با علم به اهمیت جایگاه خانواده و نقش زنان در جامعه اسلامی تلاش می‌کند تا این جایگاه را متزلزل کند، افزود: با نگاهی اجمالی به کشورهای غیراسلامی متوجه می‌شویم که زن همیشه ابزاری برای رسیدن به اهداف بوده است.

علیخانی در ادامه با بیان اینکه طرح مهرواره بانور با هدف حل مشکلات مردم محلات به همت بانوان محله و مسجد، همزمان با سراسر کشور در البرز آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، گفت: در این طرح بر بازیابی نقش زنان و ارتقای کارکردهای خانواده تأکید شده است. 

علیخانی اظهار کرد: این مهرواره با همکاری شریکة الامامان، بانوان فعال محلات و کنشگران فرهنگی هر منطقه و امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی در دو بخش حل مسئله و خاطره‌نویسی تبلیغی با بررسی مسائل و مشکلات محلات و رصد نیاز فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف برگزار می‌شود.

مسئول راهیان منطقه‌ای بنیاد هدایت، توجه به مسئله مهم فرزندآوری را از محورهای مهم در بخش حل مسئله «مهرواره بانور» بیان کرد و گفت: در این مهرواره مباحثی از جمله حوزه خانواده، رابطه زوجین، فرزندپروری، فرزندآوری، سبک زندگی، اقتصاد خانواده، سلامت جسمی و روانی خانواده مدنظر قرار گرفته و برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این حوزه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: در این مهرواره، بانوان فعال محلات تا پایان ماه صفر با حضور در جمع افراد محلات مختلف به‌ویژه محلات حاشیه و آسیب‌پذیر مسائل محله خود را با محوریت مسجد و با کمک اهالی محله حل می‌کنند و در صورت هماهنگی با مسئولین مربوطه به مطالبه‌گری و پیگیری حل مشکلات می‌پردازند.

این مسئول گفت: مرحله اول برای شرکت در این مهرواره انتخاب مسئله است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت «مهرواره بانور» در این اقدام فرهنگی شرکت کنند و یا عدد یک را به ۵۰۰۰۱۷۵ ارسال و مسئله مورد نظر خود را انتخاب و ثبت کنند.

انتهای پیام
captcha