برپایی موکب «زندگی حسینی» در فلکه دوم نیروی هوایی
کد خبر: 4078508
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

برپایی موکب «زندگی حسینی» در فلکه دوم نیروی هوایی

شهردار منطقه ۱۳ از برپایی موکب «زندگی حسینی» به مناسبت دهه دوم ماه محرم، ایام صفر و اربعین در فلکه دوم نیروی هوایی خبر داد و گفت: این موکب تا اربعین حسینی پذیرای عزاداران حسینی است.

موکب «زندگی حسینی»

محمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه ۱۳ در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: محرم و صفر موسم یادآوری قیام حسینی است که در آن تجلی اصول دین خدا صورت پذیرفته است؛ لذا بازخوانی آن عامل مهمی برای زنده نگه داشتن و حیات مستمر اسلام می‌شود.

علی‌احمدی به برنامه‌های فرهنگی منطقه در این ایام اشاره کرد و افزود: اداره فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با همکاری اداره کل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اداره‌ اجتماعی و فرهنگی ناحیه ۲ منطقه ۱۳ و سرای محلات این منطقه، ویژه‌برنامه‌هایی از قبیل تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، دمام‌زنی و چاوشی‌خوانی، چارپایه خوانی، تعزیه‌خوانی و مداحی با حضور مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت را اجرایی می‌کند.

وی در خصوص برپایی موکب فرهنگی منطقه ۱۳ در فلکه دوم نیروی هوایی افزود: این موکب تا ۲۶ شهریورماه مصادف با اربعین حسینی میزبان شهروندان و دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت است.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: علاوه بر اجرای ویژه‌های فرهنگی، در این موکب، ایستگاه پذیرایی و نذورات استقرار یافته و آماده ارائه خدمات به شهروندان و عزاداران حسینی است.

انتهای پیام
captcha