افتتاح نمایشگاه قرآن در شهر «دارالسلام» تانزانیا
کد خبر: 4077672
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

افتتاح نمایشگاه قرآن در شهر «دارالسلام» تانزانیا

مؤسسه علمای آفریقایی «محمد سادس» مراکش روز پنج‌شنبه، 20 مرداد، نمایشگاه قرآنی را در شهر «دارالسلام» تانزانیا افتتاح کرد.

نمایشگاه قرآن در شهر «دارالسلام» تانزانیابه گزارش ایکنا به نقل از mapexpress.ma، این نمایشگاه در راستای سومین دوره مسابقات حفظ، ترتیل و تجوید قرآن مؤسسه محمد سادس در تانزانیا برگزار شده است و این رقابت‌ها تا فردا 14 آگوست برابر با 23 مرداد ادامه دارد.

«محمد رفقی»، دبیرکل مؤسسه علمای آفریقایی «محمد سادس» مراکش در این باره گفت: این نمایشگاه بیانگر توجه دولت مراکش به قرآن و حافظان، قاریان، علما و اسلام در آفریقاست.

وی در افتتاحیه نمایشگاه اظهار کرد: این رویداد، تلاش‌های دولت مراکش در طول قرون متمادی در راستای نشر قرآن را نشان می‌دهد و گویای این است که پادشاهان، علما و بزرگان این کشور همواره بر حفظ و نشر قرآن در بخش‌های مختلف آفریقا تأکید داشتند.

رفقی همچنین تصریح کرد: در این نمایشگاه تعداد زیادی از تابلوهای قرآنی و نسخ خطی قرآن کتابخانه‌ها و مؤسسات ملی مراکش در معرض دید عموم قرار گرفته است و این رویداد روابط میان مراکش و دیگر کشورهای آفریقایی را تقویت می‌کند.

این نمایشگاه همچنین شامل کارگاه آشنایی با کتابت قرآن ویژه شرکت‌کنندگان در مسابقات حفظ، ترتیل و تجوید قرآن محمد سادس است و کارشناسان خوشنویسی، کتابت و تصحیح قرآن در آن مباحث مربوطه را بیان می‌کنند.

انتهای پیام
captcha