خبرنگاران زبان تبیین را به اقناع نزدیک کنند
کد خبر: 4077386
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴

خبرنگاران زبان تبیین را به اقناع نزدیک کنند

فرماندار سنندج با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید در سه حوزه مطالبه گری، عملیات روانی و سواد رسانه‌ای شناخت کافی داشته باشند گفت: خبرنگاران باید زبان تبیین را به اقناع نزدیک کنند تا پذیرش آن برای مردم نیز آسان‌تر باشد.

حسن عسکری، فرماندار سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، فرماندار سنندج امروز، ۱۹ مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان، که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، خبرنگاری را حرفه‌ای سخت ذکر و اظهار کرد: مشقت خبرنگاری در استان کردستان دو چندان است و خبرنگاران کردستان باید با دقت تمام‌تر به مخابره خبر بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید در سه حوزه مطالبه گری، عملیات روانی و سواد رسانه‌ای شناخت کافی داشته باشند افزود: خبرنگاران باید زبان تبیین را به اقناع نزدیک کنند تا پذیرش آن برای مردم نیز آسان‌تر باشد.

فرماندار سنندج خواستار نشر امیدافزایی در جامعه و حرکت رسانه‌ها در این راستا شد و ادامه داد: روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب، افتخار به گذشته و امید به آینده بوده اما هدف دشمن ایجاد ناامیدی در میان مردم است، بنابراین رسالت خبرنگاران در این راستا بسیار مهم است.

وی در ادامه سخنان خود، توجه ویژه به بحث اشتغال را از اولویت‌های فرمانداری سنندج ذکر کرد و افزود: در این زمینه اقدامات مهمی صورت گرفته است.

عسکری با اشاره به اینکه رونق روستاها، ایجاد درآمد پایدار و تقویت زیرساخت‌ها در روستاها از جمله اقدامات مهم فرمانداری در سال جاری است عنوان کرد: در بحث جذب گردشگر و صنایع دستی نیز فعالیت‌های خوبی از جمله برگزاری جشنواره گلاب‌گیری، جشنواره توت فرنگی و ... صورت گرفته است.

وی از افتتاح بازارچه محلی در حوزه صنایع دستی ئر آینده نزدیک خبر داد و گفت: این بازارچه ها می‌تواند تأثیر بسزایی در توسعه صنایع دستی استان داشته باشد.

فرماندار سنندج ادامه داد: در حوزه مسکن نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و با پیگیری مجدانه استاندار برخی از مشکلات مسکن ملی رفع شده و در حال پیگیری است.

وی سهمیه مسکن ملی سنندج را ۲۲ هزار و ۶۴۶ واحد اعلام کرد و از ثبت‌نام ۴۵ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام مسکن ملی خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۷ هزار نفر آن واجد شرایط برای دریافت مسکن بوده‌اند، ضمن اینکه سهمیه امسال پنج هزار واحد است که برای ۳ هزار واحد آن زمین فراهم شده است.

عسکری افزود: در بحث از بین بردن زمینه عوامل نارضایتی عمومی با همکاری شورا و شهرداری اقدامات خوبی صورت گرفته که از جمله می‌توان به جمع‌آوری و ساماندهی وانت‌های میوه فروشی اشاره کرد.

وی حل مشکلات ناحیه منفصل شهری نایسر، حل مشکل آب شرب سنندج،‌ احداث چاه در محله حاشیه دوشان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال برای تأمین آب شرب، تأمین آب شرب آساوله، روکش آسفالت جاده‌های روستایی و بین شهری، گازرسانی به سه روستا، ترمیم ۶۰ کیلومتر جاده‌های اصلی،‌ مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، ۵۵۰۰ مورد نظارت بر بازار و نانوایی‌ها، اخذ جریمه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای تخلف نانوایی‌ها، راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد تولیدی، رشد واحدهای صنعتی در سنندج، از دیگر اقدامات مهم فرمانداری سنندج در سال جاری است.

فرماندار سنندج از اختصاص و پرداخت ۱۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی خبر داد و افزود: در این راستا برای یک هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی در ادامه  در رابطه با تخلفات نانوایی‌های سطح شهر سنندج که به مشکلی برای شهروندان تبدیل شده است، اشاره کرد و  گفت: وارد کردن بی‌حساب و کتاب یارانه‌ها در اصناف، موجب افزایش فساد و تخلف در آن بخش شده است؛ متأسفانه این امر موجب فراهم شدن فساد و تخلف در نانوایی ها شده است که باید حل و رفع شود.

به گفته عسکری در این زمینه نیز اقدامات مهمی صورت گرفته که از جمله می‌توان به افزایش نظارت ها و تعویض دستگاه های پوز اشاره کرد.

وی، دلیل اصلی ترافیک سنندج را متمرکز بودن تمامی خدمات در نقطه مرکزی شهر و نبود پارکینگ ذکر کرد و افزود: سنندج از نبود پارکینگ رنج می‌برد؛ پارکینگ فروشی در هسته شهر سنندج از جمله مشکلاتی است که به ترافیک دامن زده و آن را تشدید کرده است، به این صورت که در گذشته ساختمان‌های موجود در هسته شهر که موظف به ساخت پارکینگ بوده‌اند، به جای این مهم، پول آن را به شهرداری پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha