دانستن آسیب‌پذیری دشمن با همه اقتدار ظاهری، درس مکتب عاشوراست
کد خبر: 4077384
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶

دانستن آسیب‌پذیری دشمن با همه اقتدار ظاهری، درس مکتب عاشوراست

فرمانده لشکر 19 فجر در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مکتب عاشورا دو ویژگی داشت، گفت: یکی از درس‌های این مکتب آن است که که دشمن با تمام توانایی و اقتدار ظاهریش، آسیب‌پذیر است.

محمد نبی رودکی، فرمانده لشکر 19 فجر در دوران دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از فارس، محمد نبی رودکی، فرمانده لشکر 19 فجر در دوران دفاع مقدس امروز، 19 مردادماه در مراسم معارفه مشاور امور ایثارگران فرمانداری شیراز با یادآوری وقایع آن دوران و رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان و شهدا گفت: در دوران دفاع مقدس کل دنیا در مقابل ایران ایستاده بود اما ایران به تنهایی در مقابل آن‌ها ایستاد.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل در خصوص دفاع مقدس گفت: دشمنان می‌خواستند اسلام نباشد چنانچه امام فرمودند این‌ها با اصل اسلام مخالف هستند و دشمنی آنان برای همین است.

نبی رودکی با تأکید بر اینکه امروز هم نباید درباره دشمنان خوش‌بینانه فکر کنیم، افزود: همگی مشاهده کردیم که دشمنان چگونه در برجام بدعهدی کردند در صورتی که ایران به هر شکلی پای میز مذاکره نشست و به آن تعهد داشت اما آن‌ها به برجام تعهد نداشتند.

فرمانده لشکر 19 فجر در دوران دفاع مقدس با یادآوری ویژگی‌های مکتب عاشورا، رزمندگان و ایثارگران را پرورش‌یافته این مکتب توصیف کرد و افزود: مکتب عاشورا دو درس دارد. یک برای دفاع از اسلام و قرآن باید همه چیز را فدا کنیم که شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس و دفاع از حرم این کار را به خوبی انجام دادند.

وی ادامه داد: درس دوم مکتب عاشورا این است که دشمن با تمام توانایی و اقتدار ظاهریش، آسیب‌پذیر است. همگان مشاهده کردیم که استکبار جهانی با پول‌های آل سعود داعش را تشکیل دادند اما تمرکز آن‌ها بر نابودی ملت ایران بود و می‌خواستند این ملت را قتل و عام کنند. چنانچه در عراق در یک دانشگاه یک هزار و 700 جوان شیعه را سر بریدند اما مشاهده کردیم که با ایثارگری مدافعان حرم در اجرای نقشه‌های خود ناکام ماندند.

نبی رودکی در پایان با تأکید بر اینکه کسانی که در راه خدا قدم بر می‌دارند، از همه چیز خود می‌گذرند، بر ضرورت رسیدگی بیشتر به امورات ایثارگران تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha