برگزاری حضوری کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید + صوت
کد خبر: 4077129
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
یوسف نوری در گفت‌وگو با ایکنا:

برگزاری حضوری کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید + صوت

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی توسط خانواده‌ها و دانش آموزان و مسئولان مدارس رعایت شود کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

یوسف نوری

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست شورای تشکیلاتی مسابقات و جشنواره‌های ورزشی دانش‌آموزان امروز سه‌شنبه ۱۸ مردادماه با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از معاونان و مسئولان کشور در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

یوسف نوری در این نشست با بیان اینکه مقام معظم رهبری ورزش را بر جوانان واجب دانسته‌اند، اظهار کرد: وقتی به شاخص‌های توسعه انسانی مراجعه می‌شود، فقط اشتغال مورد توجه قرار می‌گیرد، اما آمادگی جسمانی افراد بخشی از این شاخص است که باید مورد اهمیت باشد.

نوری با بیان اینکه ساحت زیستی و تربیت‌ بدنی اهمیت بسیاری دارد، تصریح کرد: ساحت‌های دیگر سند تحول هم به این ساحت زیستی بستگی دارد. برای مثال، وقتی نگاه به ورزش متعالی شود، ساحت اعتقادی و اخلاقی می‌شود همچنین ورزش دانش‌بنیان می‌تواند ساحت فناورانه را مورد توجه قرار دهد. در دوران کرونا دیدیم که کم‌تحرکی، دانش‌آموزان را با چه مشکلاتی رو به رو کرده است؛ بنابراین عملیاتی کار را جلو بردیم تا مدارس در این راستا تقویت شود.

تأثیر سفر‌های تربیتی بر روی دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: باید ائتلاف جدی داشته باشیم تا استعداد دانش‌آموزان شکوفا شود. باید دانش‌آموزان را بشناسیم و در موقعیت قرار دهیم، زیرا اگر افراد از نظر جسمی توانایی داشته باشند، استعداد آن‌ها شکوفا می‌شود. قاعده این است که استعداد دانش‌آموزان در مدرسه شناخته شود و باید زمینه فراهم شود که ورزش، هیجان کامل برای دانش‌آموزان داشته باشد، اما این هیجان در دایره مناسب و معقول ابراز شود و درگیری و نزاع و ناهنجاری ایجاد نکند.

نوری در پایان این نشست با بیان اینکه همه کار‌ها در آموزش و پرورش باید پیوست فرهنگی داشته باشند، افزود: سفر‌های تربیتی برای دانش‌آموزان اعجاب برانگیز است بنابراین برنامه داریم این اقدام را نیز با قوت ادامه دهیم.

برقراری عدالت آموزشی در کنکور امسال

وزیر آموزش و پرورش پس از پایان این نشست درباره حضوری بودن کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید به خبرنگار ایکنا گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی از سوی خانواده‌ها و دانش‌آموزان و مسئولان مدارس رعایت شود کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

کد

نوری درباره ابهاماتی که درباره عدالت آموزشی در کنکور امسال مطرح شده به ایکنا گفت: بیشتر رتبه‌های برتر کنکور از مدارس دولتی (سمپاد، شاهد و نمونه دولتی) بودند. باید تلاش کنیم سایر مدارس دولتی در تمامی ابعاد اعم از کنکور و امتحانات سراسری و سایر اتفاقات علمی و آموزشی موفق ظاهر شوند.

انتهای پیام
captcha