دفاع از حرم اهل‌ بیت(ع) ریشه در مکتب عاشورا دارد
کد خبر: 4076350
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

دفاع از حرم اهل‌ بیت(ع) ریشه در مکتب عاشورا دارد

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با اشاره به اینکه دفاع از حرم اهل‌ بیت(ع) از مکتب عاشورا ریشه گرفته است، گفت: شهدای مدافع حرم به‌صورت عملی پایبندی خود را به ارزش‌های قیام امام حسین(ع) نشان دادند.

سردار علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه البرز

به گزارش ایکنا از البرز، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه البرز، صبح امروز، 15 مرداد در حاشیه مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم عباس آسمیه که در حسینیه ثارالله کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهدای مدافع حرم با تبعیت از سیره و روش امام حسین(ع) برای دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی از بهترین سرمایه‌های خود گذشتند.

وی با اشاره به اینکه دفاع از حرم اهل بیت(ع) از مکتب عاشورا ریشه گرفته و شهدای مدافع حرم به‌صورت عملی پایبندی خود را به ارزش‌های قیام امام حسین(ع) نشان دادند، افزود: گروه‌های تروریستی که از گسترش فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در نقاط مختلف جهان هراس دارند تلاش می‌کنند با استفاده از تجهیزات و امکانات کشورهای غربی، اعتقادات و باورهای شیعیان را سست کنند، اما انسان‌هایی نظیر شهدای مدافع حرم تمام این توطئه‌ها را خنثی کرده‌اند.

این مسئول تأکید کرد: زمانی که گروهک‌های تکفیری آمدند تا حرمت اولیاء‌الله را بشکنند و به حرم‌ها جسارت کنند، نمی‌دانستند که بیراهه رفته‌اند و جوانانی از جنس عباس آسمیه پا به میدان می‌گذارند و این شجره خبیثه را برای همیشه نابود می‌کنند و به زباله‌دان تاریخ می‌اندازند.

حیدرنیا با بیان اینکه بیشتر شهدای مدافع حرم جوانان کم سن و سالی هستند که با وجود سن پایین، مرتبه‌های معرفتی را به‌خوبی طی کرده و در تاریخ ماندگار شدند، گفت: شهید عباس آسمیه نیز با وجود سن کم مثل حضرت علی‌اکبر(ع) پا به قتلگاه گذاشت و به تمام معنا به وظیفه‌ای که بر عهده داشت جامه عمل پوشاند.

فرمانده سپاه امام حسن(ع) البرز در پایان با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان کشور بدانند که دشمن دوست ندارد شهدا به‌عنوان اسطوره در ذهن و یاد ملت ایران باقی بمانند، گفت: آنها میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا الگوهای غربی را جایگزین الگوهای ناب اسلامی و دینی کنند چون می‌دانند اگر ارزش‌های دینی در جامعه کمرنگ شود به راحتی می‌توانند به اهداف شومشان برسند برای همین مردم به‌ویژه نسل جوان باید هوشیار باشند و وارد میدان بازی دشمن نشوند.

انتهای پیام
captcha