کودک 10 ساله مصری؛ خردسال‌ترین خطیب قرآنی جهان عرب
کد خبر: 4071787
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

کودک 10 ساله مصری؛ خردسال‌ترین خطیب قرآنی جهان عرب

یک کودک 10 ساله مصری با تبحر در وعظ و خطابه‌های دینی، کوچک‌ترین خطیب قرآنی جهان عرب لقب گرفته است، او شیخ الشعراوی امام واعظان مصری را الگوی خود می‌داند.

کودک 10 ساله مصری؛ کوچک‌ترین خطیب قرآنی جهان عرببه گزارش ایکنا به نقل از البوابه، در روزگاری که بیشتر کودکان صرفا به درس و مدرسه و پرداختن به بازی‌های رایانه‌ای مشغولند، اندک کودکانی هم هستند که خداوند به قدری آنها را دوست داشته که با وجود سن کمشان، عاشق قرآن و تلاوت و تبحر در آن هستند.

آدم محمد علی اسماعیل، کودک 10 ساله مصری است که به دلیل فصاحت کلام خود در خطابه و موعظه دینی به او القابی نظیر مصباح الأمة (چراغ امت)، عصفور القرآن الكريم( پرنده قرآن کریم) و بلبل الاسلام(بلبل اسلام) داده‌اند.

 این کودک مصری که از اهالی استان بنی سویف مصر و هم اکنون در کلاس سوم ابتدایی مدارس الازهر تحصیل می‌کند، به نحوی در خطابه دینی صاحب سبک است که به اذعان علما و مفسران قرآنی مصر، چنین امری مقدم بر سن اوست و می‌توان او را کوچک‌ترین خطیب و سخنور در مصر و جهان عرب خواند.

آدم در حفظ خطبه‌ها هم مهارت بی نظیری دارد، چیزی که یکی از شروط خطابت و سخنوری در شبکه‌های تلویزیونی مصری است. او برای شبکه  ماهواره ای الرحمه مصر که ویژه شرح علوم قرآنی است، برنامه‌هایی اجرا می‌کند.

این کودک مصری در تلاوت و تجوید قرآن کریم هم از موهبت و استعداد خاصی برخوردار است و از زمانی که سه سال و نیم بیش‌تر نداشته قرآن را آموخته و تاکنون جوایز و تقدیرنامه‌های متعددی را کسب کرده و یک الگوی افتخار آمیز برای نسل جدید است.

او درباره کشف استعداد خود در قرائت قرآن و خطبه خوانی می‌گوید: پدرم می‌خواست که من یک ورزشکار شوم؛ اما من عاشق قرآن بودم. او این استعداد و علاقه من به قرآن را کشف به یک استاد قرآن معرفی کرد. استاد مرا خطاب قرار داد و گفت که روزی خطیبی نمونه می‌شوم. او مرا به یک شبکه تلویزیونی دعوت کرد و در آنجا به طور آزمایشی خطبه‌ای را خواندم و  این نقطه شروع من بود.

آدم درباره استعداد خود در خطبه‌خوانی می‌گوید: امیدوارم که خداوند مرا در آنچه برای کشور و مردمم خیر و صلاح است، موفق بدارد و به آنچه اساتید و معلمانم از من می‌خواهند، عمل کنم.

این کودک مصری درباره دشواری‌های مسیری که در خطبه خوانی در پیش گرفته است، می‌گوید که جستجوی اطلاعات درست که بر دل‌های مردم تاثیرگذار باشد و جمع آوری اطلاعات و ارائه آن به شکلی ساده و گیرا کار ساده‌ای نیست.

او شیخ الشعراوی را الگوی خود معرفی کرد و گفت: امیدوارم که یک الگوی مایه افتخار برای کشورم باشم و خداوند با من به کشور و مردمم منفعت رساند و بتوانم موجب وحدت کلمه مردم کشورم شوم.

آدم همچنین گفت که او حائز رتبه نخست مسابقه حنجره طلایی شده و تقدیرنامه‌هایی هم از کمیته حفظ قرآن و دیگر نهادهای دینی و قرآنی مصر دریافت کرده است.

«محمد متولی الشعراوی»، شیخ واعظان مصری و مفسر برجسته قرآن، از علمای بزرگی بود که برای وحدت مسلمانان و مقابله با اندیشه‌های وهابی کوشید و با روشی آسان تفسیر اثرگذاری از قرآن کریم ارائه کرد که در میان مصری‌ها محبوبیت فراوانی دارد.



انتهای پیام
captcha