برپایی مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر
کد خبر: 4068992
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

برپایی مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر

مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر طی روز عید غدیر از ساعت ۱۸ از سوی گروه‌های مردمی، مؤسسات، گروه های جهادی و ... از چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک وی برپا می‌شود.

غدیربه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری تشریح ویژه برنامه مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر امروز، ۱۵ تیرماه با حضور ساسان زارع، سخنگوی این ستاد مردمی در محل مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد.

در ابتدای این‌ نشست، زارع طی سخنانی اظهار کرد: تعدادی از گروه‌های مردمی در رابطه با برگزاری این میهمانی پیشنهاد دادند و برنامه‌ریزی لازم درباره آن انجام شد. فردی خدمت امام صادق(ع) رسید و درباره اعیاد مسلمین پرسید و امام(ع) در پاسخ فرمودند که عید غدیر عید بزرگ مسلمانان است.

وی افزود: بخشی از مجموعه‌های مردمی امسال تصمیم گرفتند تا در کنار برنامه‌های سازمانی اقدام به برپایی مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر در تهران کنند. این برنامه از سوی گروه‌های مردمی، مؤسسات، گروه های جهادی و ... از چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک وی برگزار می‌شود. به صورت منظم موکب‌هایی در این جشن برپا می‌شود که تاکنون نیز تعداد ۳۰۰ مجموعه برای برپایی این موکب‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند. پایه و اساس جشن نیز براساس آنچه در دین و روایات بدان اشاره شده است، خواهد بود که یکی از این خدمات اطعام و پذیرایی از مردم است.

زارع تصریح کرد: کاروان شادی، وسایل بازی و غرفه‌های کودک در مسیر این جشن قرار داشته و به مردم خدمت می‌کنند. همچنین، اجرای گروه‌های سرود، مداحی با حضور چهره‌های مردمی و رسانه‌ای و ... در غالب غرفه‌ها و مواکب در این میهمانی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: سخنرانی، برپایی محافل معرفتی، ایستگاه‌های صلواتی، سرودخوانی، تلاوت قرآن، اطعام و ... از جمله برنامه‌های این میهمانی است. همچنین، بسیاری از اتباع عراقی و افغانستانی نیز درخواست داشته‌اند تا در برپایی مواکب کمک کرده و در این زمینه اقدام کنند. همچنین، سعی شده است تا فضای مراسم، خانوادگی باشد تا امکانات در اختیار خانواده‌ها و کودکان قرار گیرد.

زارع ادامه داد: این مراسم طی روز عید غدیر از ساعت ۱۸ در مسیر آغاز شده و خدمات و برنامه‌های این میهمانی به مردم ارائه می‌شود. همچنین، بستری فراهم شده تا هر فردی که آماده ارائه خدمات است، بتواند در این جشن شرکت کند. اگر بانی و خیری قصد مشارکت در جشن داشته باشد، می‌تواند با سامانه پیامکی مراسم ارتباط برقرار و عدد ۱ را به شماره ۳۰۰۰۲۱۲ ارسال کند. این سامانه مخاطبان را به سمت لینک اطلاعات و اتصالات مورد نیاز ارجاع داده و بسترسازی مشارکت در این زمینه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: هیئت‌ها، مساجد، گروه‌های فرهنگی، هنری قرآنی و سرود که قصد حضور در میدان داشته تا بتوانند خدمات خود را ارائه دهند نیز می‌توانند عدد ۲ را به سامانه ارسال کنند. همچنین، چنانچه یک‌ خانواده بخواهد به صورت فردی در این جشن شرکت کند نیز می‌تواند عدد ۳ را به سامانه پیامکی ارسال کنند تا به موکب‌های میدانی وصل شده و بتوانند نذر خود را ادا کنند.

وی تصریح کرد: مسیر پیشنهادی اولیه طولانی‌تر از این مسیر بوده و به امامزاده صالح(ع) تجریش ختم می‌شد که البته در نهایت تصمیم بر این شد تا مسیر کوتاهتری انتخاب شود. تداوم این برنامه در سال‌های آتی بستگی به تجربه و تأثیر برنامه امسال دارد. معمولاً عید غدیر تحت الشعاع محرم قرار می‌گیرد. مقام معظم رهبری فرمودند که چنانچه غدیر به درستی درک می‌شد، کار به کربلا نمی‌کشید.

زارع بیان کرد: مراسم از ساعت ۱۸ تا ۲۲ ادامه دارد. این برنامه یک مکمل و رزمایشی برای دیگر برنامه‌های غدیر است که اغلب آن‌ها تا ظهر روز عید غدیر به پایان می‌رسند. مجموعه‌هایی که تا به امروز اعلام آمادگی برای شرکت در مراسم کرده‌اند، اغلب از هیئت‌های مذهبی بوده‌اند.

وی گفت: مشابه چنین مراسمی در شهرهای بزرگ کشور نیز برگزار می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها در این مراسم جمعیتی حدود ۵۰۰ هزار نفر پای کار خواهند آمد. این میهمانی برای تمامی شهر تهران است و همگان می‌توانند پای سفره آن حضور داشته باشند.

زارع تصریح کرد: یکی‌ از برنامه‌های این مراسم، پویش اسباب‌بازی است که طی اجرای آن، کودکان اسباب‌بازی‌هایی که تهیه کرده‌اند را به برگزارکنندگان مراسم تحویل می‌دهند تا به دست کودکان محروم جامعه برسد.

انتهای پیام
captcha