تدریس رایگان معلم مصری به حافظان قرآن
کد خبر: 4068708
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳

تدریس رایگان معلم مصری به حافظان قرآن

«محمد سمیر»، معلم زبان عربی در مصر است که در حرکتی تشویقی به حافظان قرآن کریم رایگان درس می‌دهد.

معلم مصری که از حافظان قرآن شهریه نمی‌گیرد + عکسبه گزارش ایکنا به نقل از الوان، محمد مسیر، معلم زبان عربی مقطع دبیرستان در مصر است که در حرکتی زیبا با هدف نزدیک‌کردن جوانان به خدا و دورکردن آنان از رفتار انحرافی و ناپسند و پرورش نسلی آگاه، حافظان قرآن کریم را از پرداخت شهریه معاف کرده است.

وی در این باره می‌گوید: این موضوع برایم مثل تجارت با خداست و سبب شده که دانش‌آموزان به قرائت و حفظ قرآن تشویق شوند.

محمد معتقد است این اقدام جایگاه حافظان قرآن را بالابرده و سبب تکریم آنان می‌شود و تعدادشان را افزایش خواهد داد.

این معلم مصری تأکید می‌کند: این حق دانش‌آموزانی است که حافظ کل قرآن هستند یا 15 یا 20 جزء را حفظ کرده‌اند؛ من با این کار افرادی را 5 جزء یا بیشتر را حفظ هستند، از شهریه معاف می‌کنم.

محمد سمیر شیوه خاصی برای اطمینان از حفظ قرآن توسط دانش‌آموزان دارد تا افرادی از پرداخت شهریه معاف شوند که واقعاً مستحق آن باشند، وی در این باره می‌گوید: خدا را شکر خودم حافظ قرآنم و برای اطمینان از حفظ قرآن توسط دانش‌آموزان، از آنان سؤال می‌پرسم و تنها به این صحبت آنان که بگویند حافظ قرآن هستیم تا از شهریه معاف شوند، اکتفا نمی‌کنم.

این حافظ قرآن مصری معتقد است که این اقدام روزی‌اش را کم نمی‌کند و به شعار «در مال اندک برکت است» ایمان دارد.

محمد سمیر از اینکه دانش‌آموزان مسیر حفظ قرآن را در منزل یا نزد اساتید یا به صورت آنلاین در پیش بگیرند، احساس خوشبختی می‌کند و می‌گوید: با این وجود باید بگویم که تعداد حافظان قرآن در مقایسه با کل دانش‌آموزان کم است.

انتهای پیام
captcha