مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزان به میزبانی تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 4068634
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
در بخش آوایی

مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزان به میزبانی تبریز برگزار می‌شود

معاون قرآن و عترت اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: بخش آوایی چهلمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور مردادماه سال‌جاری در تبریز برگزار می‌شود.

علی مهدوی خواه، عاون قرآن و عترت اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، علی مهدوی خواه، معاون قرآن و عترت اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، روز دوشنبه، 13 تیرماه، در جلسه ستاد اجرایی چهلمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز، گفت: قرآن پاداشی اخروی و دنیوی دارد و امیدواریم برای کسانی که به‌صورت جهادی برای جوانان در راستای قرآن گام بر می‌دارند بهترین پاداش‌ها اندوخته شود. مسابقات قرآن فرآیندی تربیتی است که این مسابقات در کشور در بالاترین سطح استاندارد آن قرار دارد.

وی بیان کرد: در این مسابقات باید تلاش کنیم دانش آموزان با محبوبیت و علاقه در این مسابقه شرکت داشته باشند که این امر کاری بسیار بزرگ است که امید است بتوانیم گام‌های بسیاری را در این راستا برداریم.

مهدوی خواه ادامه داد: آذربایجان‌شرقی میزبان بزرگترین رویداد کشور از دوم تا هشتم مردادماه است که بسیار پرمخاطب بوده و ما افتخار میزبانی از حافظان کلام وحی را داریم که با قرآن انس گرفته‌اند و باید خدا را برای این توفیق شاکر باشیم.

وی افزود: بخش آوایی این دوره از مسابقات شامل رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ در پنج سطح عمومی،20،10،5 جزء و حفظ کل( به صورت مشترک در دانش آموزان دختر و پسر) و دو رشته اذان و مداحی ویژه دانش‌آموزان پسر است که به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد. بخش پژوهشی نیز در رشته‌های تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز  از 25 تا 30 مرداد ماه به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مدتی بود که این مسابقات را به‌صورت مجازی برگزار می‌کردیم و از نعمت حضور دانش آموزان محروم بودیم. قطع به یقین دانش آموزانی که به بهانه مسابقات قرآنی و ثمره تلاش‌های خود می‌توانند در تبریز حضور داشته باشند بسیار خرسند خواهد بود، لازم است در رابطه با جزئیات کار بسیار بحث و تبادل نظر داشته باشیم داشتن اعتقاد به قرآن سرمایه‌ای است که به پشتوانه آن می‌توان قدم‌های بزرگی را برداشت. باید تلاش کنیم بهره‌برداری از این مسابقات بسیار وسیع تر باشد که در این راستا همکاران روابط عمومی و کمیته مستندسازی نقش بسیار بسزایی دارند.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم با درک اهمیت مخاطبین، زمینه تکریم از شرکت کنندگان خود را فراهم کنیم که توقعات بالایی از ما ندارند و از آنها به نحو احسن میزبانی کنیم. همچنین زمان‌بندی مسابقات بسیار حائز اهمیت است. امسال ما برای چهلمین سال این مسابقات را برگزار می‌کنیم و انتظار می‌رود کیفیت این چندین سال را به اجرا بگذاریم.

مهدوی خواه گفت: همه همکاران استانی باید در جریان فعالیت‌های قرآنی قرار بگیرند تا در ادامه کار همراهی بیشتری داشته باشند. نشاط افزایی در مسابقات باید در صدر فعالیت‌ها قرار گیرد، بنابراین انعکاس بازخورد مخاطبان نیز می‌تواند در برگزاری هرچه بهتر این برنامه کمک شایانی کند و در این راستا باید نمودارهای ارزیابی را مورد توجه قرار دهیم تا از کمیت و کیفیت اجرای مسابقه بهترین آگاهی را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha