توسعه، ترویج و افزایش فرهنگ‌سازی آموزش‌های مهارتی طلاب در مرکز بیان
کد خبر: 4068592
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
رئیس مرکز آموزش‌های مهارتی بیان جامعه‌المصطفی مطرح کرد:

توسعه، ترویج و افزایش فرهنگ‌سازی آموزش‌های مهارتی طلاب در مرکز بیان

رئیس مرکز آموزش‌های مهارتی و کاربردی بیان وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه گفت: هدف مرکز بیان توسعه، ترویج و افزایش فرهنگ‌سازی آموزش‌های مهارتی در بین طلاب و فضلای غیرایرانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم ملکی، رئیس مرکز آموزش‌های مهارتی و کاربردی بیان

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم ملکی، رئیس مرکز آموزش‌های مهارتی و کاربردی بیان وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه، 13 تیرماه در دیدار رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب از این مرکز علمی آموزشی با اشاره به اینکه در حال تدوین دوره‌های تخصصی، بازسازی و بازپروری آموزش‌های فنی بر حسب نیاز مناطق هستیم، اظهارکرد: در عین فعال‌سازی سواد دانشی، با ارتقای سواد مهارتی، تغییر و تحولاتی عمیق بر کارآمدی طلاب ایجاد خواهد شد و امید داریم بتوانیم با ارائه دوره‌های مهارتی ویژه فرزندان و خانواده‌های المصطفی، در زمینه توسعه دانش و ارتقای جایگاه فنی این عزیزان موفق‌تر عمل کنیم.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه، با بیان اینکه با مشارکت نمایندگی‌های خارج از کشور فرایند نظرسنجی تخصصی ۱۲۰ دوره مهارتی در مناطق خارج از کشور عملیاتی شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم با مشارکت طلاب و دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی، میز منطقه‌ای در حوزه مهارتی را راه‌اندازی کرده و با نیازسنجی‌های صورت‌گرفته، اولویت‌بندی هدفمندی در برگزاری دوره‌های مهارتی داشته باشیم.

رئیس مؤسسه آموزشی مهارتی بیان با تأکید بر اینکه نگاه تخصصی جامعةالمصطفی به امور خانواده، فرصت‌های جدید دانش مهارتی برای فرزندان و همسران طلاب فراهم می‌کند، گفت: برای ارتقای کارآمدی، اولویت در بهره‌گیری از ظرفیت طلاب و دانش‌آموختگانی است که دوره‌های مهارتی ناظر به فعالیت و رشته تخصصی را گذرانده باشند.

به روزرسانی بانک اطلاعات اساتید

وی به‌روزرسانی بانک اطلاعات استادان و توجه به شاخص‌های دوره‌های مهارتی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ارزیابی‌های تخصصی برای ورود به دوره‌های تخصصی، از دیگر مؤلفه‌هایی است که مورد توجه مؤسسه آموزشی مهارتی بیان قرار دارد.

حجت‌الاسلام ملکی، با اشاره به اینکه معاونت آموزش جامعةالمصطفی حمایت‌های خوبی از دوره‌های مهارتی دارد، افزود: امیدواریم با همکاری معاونت آموزش جامعةالمصطفی، بتوانیم دوره‌های کارورزی را برای عملیاتی‌سازی آموزه‌های مهارتی به کار گیریم.

رئیس مرکز آموزشی مهارتی بیان به تهیه و تدوین دوره‌های مهارتی کاربردی تفسیر و برگزاری نشست با متخصصین این امر اشاره کرد و یادآور شد: حرکت به سمت شناسایی دقیق نیاز‌های منطقه‌ای طلاب و دانش‌پژوهان و اولویت‌بندی دوره‌های مهارتی بانوان، از دیگر رویکرد‌های این مجموعه به شمار می‌رود.

وی، ارائه دوره‌های مختلف موشن گرافیک، تربیت مدرس، آموزش فتوشاپ، کنشگری فعال در فضای مجازی، دستیار مشاور، بازنگری دوره مشاوره و... را از دیگر رویکرد‌های ترسیمی یک ماه اخیر مرکز دانست و گفت: تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه گروه‌های علمی و مهارتی، تکمیل بانک اسناد، توسعه راهبردی در کارگروه مؤسسه بیان، نهایی‌سازی عناوین جدید دوره‌های مهارتی، بارگزاری دوره‌های مهارتی در سامانه سجا، از دیگر برنامه‌ها و اقدامات مرکز بیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، فعال‌سازی سایت مؤسسه بیان، گسترش همکاری با مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت المصطفی، تهیه و تدوین پیش‌نویس آمایش و اطلس دوره‌های مهارتی و کاربردی و تجهیز کارگاه کامپیوتر را از دیگر فعالیت‌های اخیر مؤسسه آموزشی مهارتی بیان عنوان کرد.

رئیس مؤسسه آموزشی مهارتی بیان، ضمن تأکید بر اهمیت آماده‌سازی طرح آموزش‌های مهارتی مجازی، به ساختار‌های هیئت اندیشه‌ورز کاربردی مهارتی و اعضای فعال آن اشاره کرد و افزود: تأمل بر کارآمدی حوزه‌های مهارتی، از محور‌های اساسی جلسات و نشست‌های مؤسسه بیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در بخش دیگری از سخنان خود افق رئیس جامعةالمصطفی را در مقوله آموزش‌های مهارتی و کاربردی بسیار بلند توصیف کرد و افزود: اقدامات جدید با توجه به بنا‌ها و زیرساخت‌های گذشته و با هدف توسعه، ترویج، افزایش فرهنگ‌سازی و اقناع انجام شده است که برخی از این اقدامات شامل نشست با المصطفائیان و مراکز همسو، برگزاری دوره‌های متنوع، بازسازی دوره‌ها با رویکرد‌های جدید، تکمیل بانک‌های اطلاعات، بارگذاری دوره‌های مهارتی درسامانه سجا و ثبت سوابق مهارتی طلاب در سامانه سجا می‌شود.

توصیه‌های کاربردی رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن اظهار خرسندی از اقدامات انجام شده و پیشرفت بسیار خوب مجموعه، حوزه مهارتی و کابردی را از ضرورت‌های رویکرد‌های جدید مراکز حوزوی عنوان کرد.

عضو هیئت امنای جامعةالمصطفی العالمیه افزود: «توجه ویژه به دوره‌های مشاوره خانواده و تربیت مشاوران و راه‌اندازی مراکز مشاوره در برخی کشورها»، «توجه به فناوری‌ها و دانش‌های جدید و کارآفرین»، «آشنایی با شیوه‌های سخنرانی، تبلیغ نوین و مهارت‌های کلامی»، «آموزش زبان‌های رسمی کشورها»، «هدایت‌های تحصیلی، شغلی و مهارتی طلاب»، «توجه ویژه به خانواده و فرزندان طلاب و آموزش‌های مورد نیاز آنان»، «آموزش مهارت‌های مورد نیاز بانوان» و همچنین «آموزش مهارت‌های روابط‌عمومی و ارتباطات در سطح بین‌المللی، ملی، استانی و توجه به نیاز‌های منطقه‌ای، شغلی و معیشتی طلاب و خانواده‌ها» از جمله نکات و موضوعاتی است که باید در دستور کار مرکز آموزش‌های مهارتی ـ کاربردی بیان قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha