جشن «دختران انقلاب» در ورزشگاه شیرودی برگزار می‌شود
کد خبر: 4068054
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
طی 21 تیر‌ماه؛

جشن «دختران انقلاب» در ورزشگاه شیرودی برگزار می‌شود

مسئول جریان مردمی دختران انقلاب از برگزاری جشن دختران انقلاب در سه شهر کشور خبر داد و گفت: 21 تیر این جشن در تهران، 22 تیر در رشت و 23 تیرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

جشن بزرگ دختران انقلاب 21 تیر ماه در ورزشگاه شیرودی

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری جریان مردمی دختران انقلاب، امروز شنبه 11 تیرماه با حضور بهاره جنگروی، مسئول این جریان مردمی برگزار شد.

وی در این نشست به تشریح نحوه شکل‌گیری جریان دختران انقلاب پرداخت و گفت: عده‌ای از دانشجویان و فارغ التحصیلان حوزه و دانشگاه با توجه به دغدغه‌ای که در خصوص موضوع حجاب داشتند، چند سال قبل شروع به تجزیه و تحلیل بیانات مقام معظم رهبری و انجام کار مطالعاتی در خصوص شبیخون فرهنگی کردند که نتیجه این مطالعه این بود که مردم باید از بی‌تفاوتی نسبت به همدیگر و مسئولان خارج شوند.

جنگروی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این گروه مردمی با اقداماتی که از سوی عده‌ای با عنوان دختران خیابان انقلاب همزمان شد، گفت: دختران خیابان انقلاب با پشتوانه مالی دشمن روسری‌هایشان را به چوب می‌زدند و به دنبال گرفتن پناهندگی سیاسی بودند.

وی افزود: پس از چند سال کار مطالعاتی تشکل مردمی دختران انقلاب را راه‌اندازی کردیم چون معتقد بودیم اسم انقلاب متعلق به بچه‌‌های انقلابی است و باید پس گرفته شود. بروز و ظهور رسانه‌ای ما هم اولین بار 21 تیرماه در میدان شهدا بود که جمعیت به حدی زیاد بود که حلقه‌های مردمی برای عبور و مرور وسایل نقلیه تشکیل شد.

مسئول جریان مردمی دختران انقلاب در ادامه ضمن تشریح اقداماتی که این جریان انجام داده و موجب موضع گیری رسانه‌‌های معاند علیه این جریان شده است، گفت: یکی از اقدامات ما برگزاری جشن دختران انقلاب بود که اولین جشن با حضور 15 هزار نفر در میدان انقلاب برگزار شد. در سال بعد جشن در ورزشگاه شیرودی با حضور 35 هزار نفر برگزار شد. سال قبل نیز به دلیل شرایط کرونا این جشن با فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد و امسال این جشن با حضور گسترده مردم برگزار خواهد شد.

برپایی موکب‌های دختران انقلاب در محرم 

وی در تشریح فعالیت‌های فرهنگی که این جریان انجام می‌دهد، گفت: ما به تقلید از موکب‌های اربعین، موکب‌های دختران انقلاب و حجاب را در ماه محرم برگزار کردیم و دوستان جوان ما که امر به معروف را به نحو احسن بلد هستند در این موکب‌ها از دختران کم حجاب دعوت کرده و با آنها به گفت‌وگو می‌نشستند.

جنگروی از دیگر اقدامات این گروه مردمی را برگزاری هیئت‌های فرهنگی یا پاتوق دختران انقلاب دانست و گفت: در این جلسات نیمی از حاضرات دختران کم حجاب بودند که جذب طرح دختران انقلاب شده‌اند. این دختران پس از آشنایی با مسئله حجاب، بحث‌و گفت‌وگو و اقناع به دست مادران شهدا چادری می‌شوند.

وی از تمام کسانی که معتقد هستند باید حجاب اختیاری باشد برای مناظره دعوت کرد و گفت: از طریق رسانه‌‌های معاند این تصور ایجاد شده که هر کس  کم حجاب است، معاند نظام هم هست اما اینطور نیست؛ بسیاری از دختران نمی‌دانند که حجاب در وصیت‌نامه شهدا آمده است. مسئولان باید تلاش کنند فضای عفت را در جامعه احیا کنند وقتی با برپایی یک موکب دختران انقلاب 500 دختر چادری می‌شوند، با برپایی تعداد بیشتری موکب تصور کنید چه اتفاقی می‌افتد.

مسئول جریان مردمی دختران انقلاب در خصوص افرادی که در فضای مجازی علیه این جریان توئیت زده و مطرح می‌کنند که مسئله اول کشور اقتصاد است نه حجاب، گفت: این دو با هم منافاتی ندارند. ما در ایام کرونا بسته‌های ارزاق را بین زنان سرپرست خانوار توزیع می‌کردیم.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم نشان دهیم برای حجاب دو قطبی وجود ندارد و حتی خانم‌های کم حجاب هم به دنبال عفت هستند. تشییع شهدا را ببینید، وقتی دشمن می‌بیند که اقبال به سمت نظام بیشتر شده عده‌ای را اجیر می‌کند و جریاناتی مثل اتفاقات شیراز را راه‌ می‌اندازد و چند فیلم منتشر می‌شود تا خلاف این مسئله را نشان دهد.

جنگروی در خصوص برنامه‌های سال جاری این جریان، اعلام کرد: امسال جشن بزرگ حجاب 21 تیر ماه در ورزشگاه شیرودی تهران، 22 تیر ماه در رشت و 23 تیر ماه در اصفهان برگزار خواهدشد. البته شهرهای دیگر نیز درخواست داشتند اما به دلیل بضاعت کم هر سال فقط یک شهر را می‌توانیم به این برنامه اضافه کنیم.

جشن دختران دهه 80 و 90 

وی با اعلام این خبر که در این مراسم دختران کم حجاب به دست مادران، خواهران و همسران شهدا حجاب برتر را سر می‌کنند، گفت: دختران دهه 80 و 90 نیز که به پرچم‌داری دختران مدافع حرم وارد سالن می‌شوند و جشن عبادت مختصری برای آن گرفته می‌شود. سرود سلام فرمانده نیز در این مراسم خوانده می‌شود.

مسئول جریان مردمی دختران انقلاب از مسئولانی که مطرح می‌کنند اقتصاد دغدغه اول است نه حجاب، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دو نگرانی ما اقتصاد و فرهنگ است و نگرانی در مورد حجاب صحیح است. ما از دولت انقلابی مطالبه داریم که این امکان را فراهم کنند تا بانوان بتوانند با فرزندان خود به سینما بروند؛ آیا فیلم‌هایی که اکنون در سینماها پخش می‌شود مناسب خانواده‌هاست؟

در بخش پایانی این نشست، جنگروی در پاسخ به اینکه شما از اقناع مخاطبان صحبت کردید، نظر شما در مورد عملکرد ستاد احیای امر به معروف که از طریق دستورالعمل و مصوبه در حال مجبور کردن کارمندان اداره‌ها به رعایت حجاب است، چیست؟ گفت: ما بحث قانون را داریم. اجبار درست نیست اما باید جامعه قانونمند باشد. ما انقلاب کردیم تا ارزش‌های دینی حاکم شود. وقتی به گوش امام راحل رسید که در وزارتخانه‌ها خانم‌ها لباس نامناسب می‌پوشند ناراحت شدند و حتی دستور دادند برخورد شود. باید دستگاه‌ها به سمت قانونمندی پیش بروند و در کنار قانون مداری کار فرهنگی نیز صورت گیرد.

برپایی کرسی مناظره در حوزه حجاب 

وی اضافه کرد: امسال هم در دانشگاه‌‌ها و هم در مدارس اعلام حضور خواهیم کرد و در دانشگاه‌ها کرسی‌های مناظره در حوزه حجاب برگزار می‌کنیم.

مسئول جریان مردمی دختران انقلاب در پاسخ به اینکه آیا از سوی سازمان تبلیغات اسلامی یا سایر نهادها حمایت می‌شوید؟ گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در گرفتن مجوزها و هزینه‌ها به ما کمک می‌کند اما حرکت ما مردمی است. خانواده شهدا از ما حمایت می‌کنند حتی با فروختن انگشتر و طلا و اختصاص پول آن به کارهای فرهنگی از ما حمایت می‌کنند. خواهر شهید پاشازاده در حال نوشتن کتاب دختران انقلاب است و درد دل دختران انقلاب و مشکلات آنها را در این کتاب بیان خواهد کرد. همچنین 400 خانم در حال تبلیغ جشن دختران انقلاب در سطح شهر هستند.

جنگروی با اعلام این مطلب که از همه مسئولان از جمله انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برای حضور در جشن دختران انقلاب دعوت شده است، گفت: منتظر حضور مسئولان در این مراسم هستیم.

جشن «دختران انقلاب» در ورزشگاه شیرودی برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha