48 مصدوم و 5 جان‌باخته در زلزله هرمزگان/ علمیات جست‌وجو پایان یافت
کد خبر: 4067868
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱
در حال تکمیل

48 مصدوم و 5 جان‌باخته در زلزله هرمزگان/ علمیات جست‌وجو پایان یافت

براساس اعلام آخرین وضعیت زلزله هرمزگان تاکنون پنج نفر در این زلزله کشته شده و 48 نفر نیز مصدوم شده‌اند.

39 مصدوم و 5 جان‌باخته در زلزله هرمزگان/ 18 تیم عملیاتی در منطقه مستقر شدند

به گزارش ایکنا، ساعت ۲ بامداد امروز شنبه 11 تیر، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده و براساس آخرین گزارش‌ها موجب مصدومیت 48 نفر و جان‌باختن پنج هموطن شده است. ۳۷ نفر سرپایی درمان و 11 نفر بستری شدند.

در پی وقوع این زمین لرزه، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر با ابلاغ پیام‌هایی جداگانه به تمامی رده‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر و استان هرمزگان بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و نیروهای جمعیت هلال احمر جهت امدادرسانی به متأثرین از وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان تأکید و تداوم عملیات امداد و نجات تا برگشت آرامش به مناطق زلزله‌زده و پوشش امدادی و حمایتی از آسیب‌دیدگان را ضروری دانست.

آماده‌باش تیم‌های جست‌وجوی هلال احمر

در همین راستا بالگردها و تیم‌های جست‌وجوی جمعیت هلال احمر، پایگاه‌های امدادی، تیم‌های حمایت روانی، تیم‌های درمان اضطراری و کلیه امدادگران هلال احمر در آماده باش کامل هستند و ده‌ها تیم عملیاتی و آنست به محل وقوع زمین لرزه در بندر خمیر و کنگ استان هرمزگان اعزام شده‌اند.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت نیز در تماس تلفنی با رئیس اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شب گذشته هرمزگان شد.

همچنین یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر برای بازدید میدانی و بررسی روند امدادرسانی در مناطق زلزله زده و صدور دستورات لازم عازم مناطق زلزله زده هرمزگان شد.

در ادامه روند امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان اعلام کرد: تاکنون ۲۳ منطقه شهری و روستایی کانون زلزله مورد ارزیابی قرار گرفته که شدت آسیب در روستاهای سایه خوش، دژگان، کوشک، حشم حود تأیید شده و بررسی‌ها نیز همچنان ادامه دارد.

جان باختن 5 نفر

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز در خصوص تعداد کشته و فوتی‌های این زلزله اعلام کرد: تاکنون 48 نفر مصدوم شدند و متأسفانه پنج نفر نیز جان باخته‌اند. 18 تیم عملیاتی نیز در منطقه مستقر هستند.

پایان عملیات جست‌وجو و آغاز عملیات اسکان اضطراری

سلحشور، مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان از پایان عملیات جست‌وجو و نجات در مناطق زلزله زده خبر داده و اعلام کرده است که اسکان اضطراری مردم آغاز شده است و در حال توزیع چادر و اقلام امدادی هستیم. همچنین در حال حاضر چهار هزار تخته پتو به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

انتهای پیام
captcha