مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس آسمانی شد
کد خبر: 4067802
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس آسمانی شد

«کونیکو یامامورا»، مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود، دار فانی را وداع گفت.

مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس آسمانی شدبه گزارش ایکنا؛ کونیکو یامامورا(سبا بابایی) که به دلیل بیماری در بیمارستان «خاتم الانبیاء» تهران بستری بود، امروز جمعه، 10 تیرماه درگذشت.

او تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی بود. فرزند شهیدش جوان ۱۹ ساله‌ای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند که در عملیات والفجر یک، در منطقه فکه به شهادت رسید.

شهید «محمد بابایی» در بیست و نهم بهمن ماه سال ۴۲ در تهران چشم به جهان گشود. دانشجوی کارشناسی در رشته ریاضی بود و به عنوان بسیجی در جهبه حق علیه باطل حضور یافت. او در بیست و دوم فروردین ماه ۶۲ بر اثر اصابت ترکش توسط نیروهای عراقی شهید شد.

مؤسسه رهیافتگان (انجمن شهید ادواردو آنیلی) در سایت خود با اعلام خبر درگذشت این مادر شهید ژاپنی، این واقعه را به امام زمان(عج) و جامعه رهیافتگان تسلیت گفته است.

کونیکو یامامورا را بیشتر بشناسیم

کونیکو یامامورا در خانواده‌ای بودایی در ژاپن متولد و در ۲۰ سالگی با جوانی مسلمان و ایرانی آشنا شد و تحت تأثیر اخلاق اسلامی این جوان مسلمان به دین اسلام مشرف شده و با الهام از کتاب آسمانی قرآن نام «سبا» را برای خود برگزید.

یامامورا بعد از ازدواج به ایران مهاجرت کرد و صاحب فرزندی شد که عازم جبهه‌های نبرد جنگ تحمیلی شده و به شهادت رسید.

کونیکو یامامورا در سال‌های ابتدایی راه‌اندازی رادیو ژاپنی، فعالانه در پایه‌گذاری این رسانه نقش‌آفرینی کرد و پس از آن به عنوان کارشناس با این رادیو همراه بود.

یامورا در کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» به قلم حمید حسام و مسعود امیرخانی به بیان خاطرات خود از دوران کودکی پرداخته است. او که بعد از ازدواج با یک ایرانی، نام «سبا بابایی» را انتخاب می‌کند، در این کتاب از زندگی پر فراز و نشیب خود سخن گفته است؛ از زمانی که با همراهی و همدلی همسرش با اسلام آشنا می‌شود تا دورانی که وارد ایران می‌شود و شاهد اتفاقات و حوادث متعددی از جمله قیام خرداد 42 و در نهایت پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی است.

مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس آسمانی شد

 

انتهای پیام
captcha