اعلام تدابیر زیست‌محیطی امارات برای عید قربان
کد خبر: 4067526
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

اعلام تدابیر زیست‌محیطی امارات برای عید قربان

مرکز مدیریت بازیافت پسماند ابوظبی برنامه کاری جامع عید سعید قربان را برای مدیریت افزایش حجم زباله مورد انتظار در تعطیلات عید اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری امارات، مرکز مدیریت بازیافت پسماند ابوظبی موسوم به «تدویر» برنامه جامع عید سعید قربان را برای مدیریت افزایش حجم زباله و تدابیر زیست‌محیطی در تعطیلات عید اعلام کرد.

دکتر سالم خلفان الکعبی، مدیر کل تدویر گفت: این مرکز به‌طور مداوم در حال تلاش برای بهبود خدماتی است که به جامعه ابوظبی ارائه می‌دهد که شامل جمع‌آوری زباله و حمل و نقل و کنترل آفات در تمام مناطق حیاتی در امارات مانند ابوظبی، العین و منطقه الظفره است.

وی افزود: ما از تقویت تلاش‌های خود به‌ویژه در ایام تعطیلات برای پاسخگویی به افزایش مورد انتظار در تقاضا برای خدمات تدویر اطمینان حاصل می‌کنیم. این مرکز برای آمادگی در عید قربان، یک برنامه کاری جامع تهیه کرده است که تمام الزامات بهداشت عمومی را برای حفظ سلامت عمومی رعایت می‌کند. 

در ایام عید قربان، این مرکز خدمات جامع جمع‌آوری و حمل زباله‌های شهری و جامد را ارائه خواهد کرد. همچنین خدمات نظافت عمومی مانند جارو کردن دستی و خودکار در جاده‌های اصلی، نظافت مکان‌های نماز عید قربان، افزایش تعداد ظروف زباله در کشتارگاه‌ها و بهبود خدمات نظافت عمومی پل‌ها و تونل‌های عابر پیاده را ارائه خواهد کرد.

این مرکز کمپین‌های متمرکز پاکسازی روزانه را در چندین مکان، از جمله مسجد جامع شیخ زاید، مساجد و مکان‌های عبادت، کشتارگاه‌ها، پارک‌ها، کاخ‌ها و بازارها، از جمله بازارهایی که ماهی، گوشت، میوه و سبزیجات می‌فروشند، انجام خواهد داد.

تدویر برای ارائه بهترین خدمات، 248 کارگر بهداشتی و 260 ظرف زباله اضافی را مستقر خواهد کرد و تجهیزات نظافتی و وسایل نقلیه بیشتری را برای اطمینان از کیفیت خدمات جمع‌آوری و حمل و نقل زباله شهری و همچنین خدمات بهداشت عمومی در سرتاسر امارات مستقر می‌کند.

از نظر کنترل آفات، این مرکز، خدماتی را قبل و در طول عید قربان ارائه خواهد کرد، از جمله نظارت بر انواع آفات و ارائه عملیات کنترل حشرات در سراسر امارت برای مقابله با پشه، مگس، جوندگان و سوسک. خدمات این مرکز چندین مکان را در ابوظبی شامل 1091 مسجد، 20 کشتارگاه، 90 پارک، 247 مکان مسکونی و بازارهایی که گوشت، ماهی، میوه و سبزیجات می‌فروشند، پوشش می‌دهد.

انتهای پیام
captcha