طرح «شوق رویش» در البرز اجرا می‌شود
کد خبر: 4067394
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت

طرح «شوق رویش» در البرز اجرا می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از اجرای طرح تابستانی «شوق رویش» با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در شعب جمعیت هلال احمر این استان خبر داد.

هلال احمر

محمدباقر خلفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: طرح تابستانی«شوق رویش » با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در شعب جمعیت هلال احمر این استان به اجرا درآمد.

وی افزود: این طرح توسط معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر با هدف غنی‌سازی صحیح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به صورت رایگان اجرا می‌شود.

این مسئول بیان کرد: این برنامه در بخش‌های فرهنگی، هنری، امدادی و ورزشی تقسیم‌بندی شده که در بخش فرهنگ با رویکرد قرآنی و مذهبی مواردی همچون، حفظ و قرائت قرآن کریم، تفسیر نهج البلاغه، کارگاه‌های متنوع مهارت زندگی با موضوعات سلامت روان، خودباوری و اعتماد به نفس، ازدواج آسان، پیشگیری از مواد مخدر و همچنین کارگاه‌های ادبی همچون شاهنامه‌خوانی و داستان‌نویسی است.

خلفی خاطرنشان کرد: بخش هنری شامل عکاسی، تدوین، چرم دوزی، خیاطی، نقاشی، سفالگری، بازیگری و تئاتر، ساخت زیورآلات، نمدبافی، رایانه، خطاطی و دوره‌های امدادی کمک‌های اولیه خواهد بود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر البرز یادآور شد: همچنین برگزاری مسابقات ورزشی در سطح شهرستان و استان از دیگر برنامه‌های اجرایی در این دوره‌ها است.

خلفی افزود: اوقات فراغت مناسب‌ترین زمان بروز استعدادها و توانایی‌های جوانان است، جوانانی که جمعیت هلال احمر را به عنوان بستری برای کسب آموزش‌های لازم به منظور مشارکت در فعالیت‌های بشر دوستانه انتخاب کرده‌اند که ما باید زمینه‌سازی لازم در این خصوص فراهم آوریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز خاطرنشان کرد: طرح شوق رویش فرصتی مناسب برای تمرین و آمادگی جوانان برای انجام هرچه بهتر کار گروهی در رویداد ها و بحران‌های استانی و کشوری در فصل پویایی و تکاپوی انسان یعنی دوران جوانی، است.

وی در پایان تأکید کرد: اکنون این طرح در بیش از ۱۰۰ خانه هلال، شعب هلال احمر البرز و کانون‌های دانش‌آموزی استان البرز اجرایی شده که علاقه‌مندان به شرکت در دوره های شوق رویش می‌توانند به این شعب مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha