برگزاری محفل قرآنی با حضور قاریان ایران و عراق + عکس
کد خبر: 4067135
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

برگزاری محفل قرآنی با حضور قاریان ایران و عراق + عکس

هیئتی متشکل از فعالان، قاریان و حافظان شهر کرکوک روز گذشته در محل شورای عالی قرآن حاضر و در کنار قاریان بین‌المللی کشورمان به اجرای محفل قرآنی پرداختند.

به گزارش ایکنا، هیئتی متشکل از فعالان، قاریان و حافظان شهر کرکوک کشور عراق به‌ منظور آشنایی با فعالیت‌های نهاد‌های قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری و استفاده از تجربیات شورای عالی قرآن، مرکز طبع و نشر قرآن کریم و کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، روز گذشته، دوشنبه ۶ تیرماه در محل این نهاد‌های قرآنی حاضر شدند.

این هیئت ابتدا در مرکز طبع و نشر قرآن حضور یافت و سیدعلی سرابی، قائم‌مقام مرکز، مرتضی توکلی، مدیر واحد تحقیق و حیدر کسمایی از اعضای شورای تحقیق مرکز طبع و نشر قرآن، توضیحاتی در مورد فعالیت‌ها و دستاورد‌های این مجموعه ارائه کردند.

در ادامه این برنامه، هیئت عراقی در محفل قرآنی به میزبانی شورای عالی قرآن حضور یافتند. در طلیعه این محفل، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن به معرفی مأموریت‌های شورا و کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم پرداخت.

پخش کلیپ معرفی تصویری معرفی این دو مجموعه به زبان عربی، همچنین پخش فراز‌های زیبا از تلاوت قاریان برجسته ایرانی در کشور‌های مختلف جهان از جمله برنامه‌های طلیعه این محفل بود.

در ادامه مهدی غلام‌نژاد، علی قاسم‌آبادی و سیدمحمد حسینی‌پور از قاریان ممتاز و بین‌المللی، همچنین محمد عبدالکریم محمد، محمدمهدی علاء‌الدین ساقی و گروه تواشیح از جمع میهمانان عراقی به اجرای برنامه پرداختند.

در پایان این جلسه، تحسین جبار از میزبانی شایسته کشورمان در این سفر قدردانی کرد و جمهوری اسلامی ایران را دارای ظرفیت بزرگی در حوزه فعالیت‌های قرآنی تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار امیدواری کرد که امکان استفاده جامعه قرآنی عراق از تجربیات جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام
captcha