تمسک به اهل بيت پيامبر(ص) و تزكيه نفس تنها راه سعادت است
کد خبر: 4066431
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

تمسک به اهل بيت پيامبر(ص) و تزكيه نفس تنها راه سعادت است

«مهدی صالحی» از شهدای دانشجوی دوران دفاع مقدس در وصیت‌نامه‌ خود نوشته است: اى امت اسلام، بدانيد كه تنها راه سعادت تمسک به اهل بيت پيامبر(ص) و تزكيه نفس است، اگر خود را تزكيه ندهيد، يقينا زيان خواهيد ديد.

شهید مهدی صالحی

به گزارش ایکنا از البرز، شهیدمهدی صالحی، ششم فروردين 1346 در شهرستان فردوس به دنيا آمد. پدرش غلامعلی، كارگری می‌كرد و مادرش منظربانو نام داشت. دانشجوی دوره كارشناسی در رشته شنوایی‌سنجی بود. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. سوم بهمن 1365، با سمت امدادگر در شلمچه با اصابت تركش به پهلو، شهيد شد. پیکرش را در امامزاده محمد(ع) شهرستان كرج به خاک سپردند.

در ادامه متن وصیت‌‌نامه شهید صالحی را می‌خوانیم:

«بسم الله الرحمن الرحيم

«يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي»؛ تو ای روح آرام يافته، به سوی پروردگار بازگرد در حالی كه هم تو از او خوشنودی و هم او از تو خشنود است، پس در سلک بندگانم در‌آی، و در بهشتم وارد شو.

با درود و سلام بر محمد مصطفى و خاندان عصمت و طهارت و با سلام به پيشگاه رهبر عظيم‌الشأن انقلاب اسلامى امام خمينى.

حمد و سپاس خداوند حكيم را كه قرار داد شهادت را و قرار داد جهاد را پلى براى رسيدن به آن. حمد و سپاس خداوند بزرگ را كه مرا از امت محمد(ص) و شيعه آل محمد(ص) قرار داد. اى امت اسلام، بدانيد كه تنها راه سعادت تمسک به اهل بيت پيامبر و تزكيه نفس است اگر خود را تزكيه ندهيد، يقينا زيان خواهيد ديد. در برابر مشكلات صبر پيشه كنيد تا ان‌شاءالله به يارى خداوند كريم به پيروزى در مقابل صدام و صداميان برسيم. سعى كنيد كه با هر عملى كه انجام مى‌دهيد بارى را از دوش انقلاب برداريد. اينكه خود سرباز انقلاب باشيد پشتيبان روحانيت باشيد كه اسلام و قرآن را سينه به سينه حفظ كرده است و از روحانيت عزيز نهايت استفاده را ببريد.

با سلام به وصى خود حسين آقا: پس از عرض سلام اميدوارم كه حالت خوب باشد. حسين آقاى عزيز من برادر خوبى براى تو نبوده‌ام و اميدوارم كه اگر حقى به گردن من داشتى و اگر اذيت و آزارى از من ديده‌اى مرا ببخشى و حلال كنى و اما بعد، من مقدارى از اعمال واجب خود را انجام نداده‌ام. اميدوارم كه يا آنها را خودت انجام دهى و يا در قبال پول كه به شخص ديگرى مى‌دهى آن شخص اعمال زير را به‌جا آورد.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته»

انتهای پیام
captcha