درخواست الازهر برای مقابله با اسلام‌ستيزی در جهان
کد خبر: 4064624
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

درخواست الازهر برای مقابله با اسلام‌ستيزی در جهان

پس از شدت گرفتن حملات علیه مسلمانان در هند، الازهر مصر از سازمان ملل خواست برای جلوگيری از اسلام ستيزی در جهان تدابيری را اتخاذ کند.

به گزارش ايکنا به نقل از القاهره 24، مرکز دينی و علمی الازهر، اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان در هندوستان از جمله بازداشت جوانان و ضرب و شتم آنها از سوی نيروهای امنيتی و تخريب منازل معترضان به اهانت به پيامبر را محکوم کرده و آن را اقدامی وحشيانه و غير اخلاقی خواند که منشورهای حقوق بشر را زير پا گذاشته است.

الازهر با اشاره به اینکه تمام قوانينی که توهين به اعتقادات و مقدسات مذهبی را جرم به شمار می‌آورد، مورد تمسخر قرار گرفته است، هشدار داد که ادامه اقدامات غیرانسانی علیه مسلمانان، به تنش‌ها، تعصبات و تنفر بيشتر دامن زده و تنها به ریختن خون افراد بی‌گناه منجر خواهد شد.

الازهر از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل خواست برای جلوگیری از هرگونه تخلفی که ممکن است به تحريک احساسات مسلمانان هند منجر شود، اقدامات لازم را اتخاذ و در مورد شکنجه مسلمانان و تخريب منازل آنها تحقيق کند و همچنین به منظور ارائه تضمین‌های لازم به مسلمانان برای انجام مراسم مذهبی خود در سراسر هند و توقف این اعمال نفرت انگیز تلاش نماید.

انتهای پیام
captcha