بازداشت رهبر اسلام‌ستیز حزب حاکم در هند
کد خبر: 4062821
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

بازداشت رهبر اسلام‌ستیز حزب حاکم در هند

دولت هند که طی روزهای اخیر با موج اعتراض مسلمانان به توهین دو مقام این کشور به ساحت مقدس پیامبر(ص) روبرو شده است، یک رهبر حزب حاکم خود را در شمال این کشور به دلیل اظهارات ضد اسلامی بازداشت کرد.

بازداشت رهبر اسلام‌ستیز حزب حاکم در هندبه گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، مقامات هند امروز چهارشنبه گفتند که پلیس شمال هند یکی از رهبران جوان حزب ملی‌گرای هندو به رهبری نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور را به دلیل انتشار اظهارات ضد مسلمانان در شبکه‌های اجتماعی بازداشت کرده است.

اظهارات این رهبر حزب حاکم در هند در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) به اعتراضات رسمی و مردمی در داخل و خارج از هند منجر شده است.

«هرشیت سریواستاوا» رهبر جوان حزب حاکم هند به رهبری نارندرا مودی نخست وزیر این کشور در شهر کانپور بازداشت شده است. این شهر هفته گذشته شاهد اعتراض مردم به اظهارات ضد اسلامی این مقام هندی بود.

یک مقام بلندپایه پلیس هند می‌گوید که این سیاستمدار هندی به دلیل اظهارات تحریک آمیز علیه مسلمانان بازداشت شده و دست‌کم 50 نفر دیگر هم در پی بروز تنش‌ها در کانپور بازداشت شدند.

اظهارات دو مقام دیگر حزب حاکم هند در توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) در هفته گذشته نیز با موج خشم و محکومیت کشورهای اسلامی و مردم آن همراه شد. قطر، کویت و ایران هم در این خصوص سفیر هند را فراخواندند.

انتهای پیام
captcha