هشدار پلیس فتا در مورد حملات باج‌افزاری
کد خبر: 4062710
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

هشدار پلیس فتا در مورد حملات باج‌افزاری

یکی از مشکلات کنونی بسیاری از کاربران اینترنتی مسائل امنیتی در خصوص اطلاعات شخصی آن‌هاست. از بین همه تهدیدات امنیتی، باج‌افزار‌ها یکی از هراس‌انگیزترین‌هایشان هستند.

پلیس فتا

به گزارش ایکنا، باج‌افزار نوعی بدافزار است که به مجرمان این امکان را می‌دهد تا بتوانند از طریق کنترل از راه دور، کامپیوتر کاربر را قفل کنند به‌طوری که کاربر نتواند از سیستم خود استفاده کند.

در بسیاری موارد، قربانی باید در مدت‌ زمان مشخصی مبلغ باج را بپردازد یا ریسک از دست رفتن اطلاعاتش را به جان بخرد و از آنجایی‌ که در چنین شرایطی با افراد مجرم سر و کار داریم، پرداخت مبلغ باج به منزله دسترسی قطعی به اطلاعات و بازیابی آن نیست. باج‌افزار یک روش آنلاین زورگویی و قلدری است و دور از چشم قربانی می‌ایستد. این فرد می‌تواند فایل‌های شخصی شما را گروگان بگیرد و شما را از اسناد و تصاویر و اطلاعات مالی‌تان دور نگه دارد.

در همین راستا پلیس فتا ضمن هشدار در مورد حملات باج‌افزاری به ارائه راهکار‌هایی برای پیشگیری از قربانی شدن این حملات پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

۱- به‌طور منظم از رایانه‌ها و سرور‌های خود بکاپ تهیه کنید.

۲- با ایمن‌سازی رمز‌ها و محدودیت‌های کنترل دسترسی، درایو‌های شبکه را قفل کنید.

۳- سطح دسترسی کاربران را محدود کنید.

۴- آنتی‌ویروس را فعال کنید.

یادآور می‌شود، زورگو‌هایی که با باج‌افزار‌ها اخاذی می‌کنند، به وسیله باج‌خواهی از افراد بی‌گناه زندگی می‌کنند. با توجه به افزایش روزافزون روش‌های باج‌ خواهی آنلاین، باید کاری کنید که میزان در معرض قرار گرفتن خود را به حداقل ممکن برسانید. با دنبال کردن همین باید‌ها و نباید‌های ساده، شما می‌توانید از داده‌های کامپیوتر و اطلاعات شخصی‌ خود در برابر باج‌افزار‌ها مراقبت کنید.

پلیس فتا

انتهای پیام
captcha