قاضی‌زاده هاشمی: تمامیت ارضی را مدیون شهدا و ایثارگرانیم +‌ فیلم و صوت
کد خبر: 4059368
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
گزارش ایکنا از مراسم پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران

قاضی‌زاده هاشمی: تمامیت ارضی را مدیون شهدا و ایثارگرانیم +‌ فیلم و صوت

پانزدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران صبح امروز سوم خردادماه در دهکده نشاط حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ همزمان با سوم خرداد، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، پانزدهمینکنگره تجلیل از ایثارگران صبح امروز سوم خردادماه در دهکده نشاط حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: عظمت و امنیت این کشور و تمامیت ارضی آن ماحصل فداکاری و شجاعت شهدا و ایثارگران است. امروز می‌بینیم دشمنان ما بزدلانه در کمین می‌نشینند و در یک غافلگیری یکی از سربازان وطن را به شهادت می‌رسانند. این خواست آنها برای تمام ملت ایران است منتها توان آن را ندارند و بعضی از فرزندان این کشور را که برای دفاع از انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بودند اینگونه به شهادت می‌رسانند.

وی ادامه داد‌: شهادت شهید صیاد خدایی نشان داد که اگر انسان شهید زندگی کند خدا او را به عنوان شهید برمی‌گزیند. معلوم نیست که مکان شهادت کجا باشد، ممکن است در قلب همین تهران باشد. وقتی که انسان خود را وقف خدا کرده باشد این اتفاق می‌افتد.

قاضی‌زاده هاشمی پیرامون جمله خرمشهر را خدا آزاد کرد گفت: این جمله به این معنا است که این رزمندگان خودشان را در اختیار خدا قرار دادند و خداوند آنها را با یک‌سوم توان دشمنی که تا بن دندان مسلح بود پیروز کرد. ۲۶ روز این عملیات طول کشید اما خداوند ثابت کرد اگر ملتی به او تکیه کنند با دست خالی هم آنها را پیروزی می‌کند.

وی افزود: اگر توکل کرده و در مسیر خدا قدم بگذاریم هیچ بن‌بستی وجود ندارد. هیچکس باور نمی‌کرد که ما بتوانیم خرمشهر را پس بگیریم و این نشانه‌ای از معجزات الهی در یاری و حمایت از مؤمنین بود. جمله خرمشهرها در پیش است به این معناست که حوزه‌های فرهنگ، اقتصاد و دیگر عرصه‌ها که توسط دشمن تصرف و مین‌گذاری شده است را  باید فتح کرد. این خرمشهرها باید به دست رزمندگان امروز با همان رویکردی که در آزادسازی خرمشهر داشتیم فتح شود. جبهه دشمن گسترده است و ما هیچ دوست واقعی جز قلب مستضعفان عالم نداریم و خدایی که در خرمشهر یاری کرد تا فتح شود در عرصه‌های دیگر هم کمک می‌کند تا فتح شوند.

کد

رئیس بنیاد و امور ایثارگران در پایان با بیان اینکه این جمعیت بزرگ نماد قهرمانی و توکل است گفت: باید بتوانیم همه جامعه را با این فکر آشنا کنیم و حتماً پیروزی‌های پی‌درپی و گشایش‌های فراوان رخ خواهد داد. مقدمه آزادسازی خرمشهر در مقاومت خرمشهر شکل گرفت و تمام استراتژی‌های دشمن را به هم ریخت، آنها را زمینگیر کرد و مقدمه‌ای شد که ما بتوانیم به سرعت بازگردیم و خرمشهر را آزاد کنیم.

حق هیچ خانواده شهیدی پشت در مسئولان انتظار نمی‌کشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی؛ رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری در این مراسم گفت: امیدوارم که برای همه ما چهره شهیدان منشأ هدایتگری و روشنگری باشد. سوم خرداد مادر حماسه‌هاست. فرزندان امام که در سال ۱۳۴۲ در کانون تربیت بودند در سوم خرداد حماسه آفریدند. این روز نماد زیباترین جلوه‌های ایثار و روز ملی مقاومت و پیروزی و ایثار است. اینکه هرساله دور هم جمع شویم و صرفاً یک روز را گرامی بداریم کافی نیست.

وی ادامه داد: باید خود را برای خرمشهرها آماده کنیم. هر روز ما باید آمادگی برای عرصه‌های پیشبرد نظام و اهداف اسلام در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد. این فرزندان دین خود را ادا کردند و این بار وظیفه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که دین خود را به شهدا و خانواده شهیدان ادا کند. حق هیچ خانواده شهیدی نیست که پشت در هیچ مسئولی انتظار بکشد.

صالحی افزود: تکلیف ما خدمت به مردم است و در این روزهای سخت دولت، وظیفه همه همدلی و هماهنگی است. درس‌هایی که می‌توان از سوم خرداد گرفت این است که به اصل فرماندهی واحد توجه کنیم. اگر اصل فرماندهی واحد در فتح خرمشهر نبود این پیروزی حاصل نمی‌شد.

وی با بیان اینکه درس دیگر تحول روحی و معنوی جامعه اسلامی است‌ گفت:  با توجه به فضایی که دشمن برای ما ایجاد کرده، بدون تحول معنوی نمی‌توانیم بر این فضا فائق بیایم. آخرین درسی که می‌توان از این روز گرفت حضور مردم و استقبال آنها است. این حضور تکلیف ما را در مقابل آنها کم نمی‌کند. من به همه مدیران عرض می‌کنم که خدمت خالصانه و بی‌منت تکلیف همه آنها است. همه مدیران باید در این صحنه خدمتگزاران صدیق برای مردم تلقی شوند.

وی در پایان تأکید کرد: مشکلات رسوب شده از دوره‌های بی‌توجهی به مشکلات مردم وجود دارد اما در همه مجموعه‌ها باید برای رفع این مشکلات گام برداشته شود.

جای قهرمانان عوض شده است

اصحاب کریمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران ضمن خیرمقدم به خانواده شهدا و ایثارگران در این مراسم بیان کرد: روزی که پایم را به جاده اهواز خرمشهر گذاشتم سنی نداشتم و فکر نمی‌کردم که به مسجد جامع خرمشهر برسم. دشمن با تمام توان خود به جنگ آمده بود. شبانه که وارد شهر شدیم و جنگ تن به تن در گرفت فکر نمی‌کردیم امروز را در حضور خانواده‌های معظم شهدا باشیم.

وی ادامه داد: خرمشهر را خدا آزاد کرد و اگر این بچه‌های خدایی نبودند و نمی‌جنگیدند امروز به این فتح نمی‌رسیدیم. آن روز در طول 110 کیلومتر بچه‌ها در کانال افتاده بودند ولی فضای زیبایی بود و هیچ کس نتوانست آن فضا را زنده کند. بر شهدا و جانبازان شرایطی گذشت که امکان بیان آن نیست.

کریمی با بیان اینکه امروز در جامعه جای قهرمانان عوض شده است ادامه داد: تهاجم دشمن به قدری زیاد است که نسل چهارم ما قهرمانان واقعی خود را فراموش کرده است.

وی در پایان اضافه کرد: این پانزدهمین کنگره بزرگداشت تجلیل از فاتحان خرمشهر است که اتفاق می‌افتد. ما هرچه داریم از شهدا و خانواده‌های شهداست که بزرگترین و غیورترین فرزندان این کشور را تربیت کردند.

همچنین، در پایان این مراسم از ۵ خانواده معظم شهدا و ایثارگر آزادسازی خرمشهر تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha