توضیحات سخنگوی ستاد امر به معروف درباره بودجه این ستاد
کد خبر: 4059027
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

توضیحات سخنگوی ستاد امر به معروف درباره بودجه این ستاد

حجت‌الاسلام سیدعلی خان‌محمدی درباره بودجه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: در جنگ فرهنگی نابرابر فقط مبلغ هدیه بن سلمان شاهزاده سعودی به شبکه ایران اینترنشنال ۶۳ برابر بودجه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کل کشور بوده است.

حجت‌الاسلام سیدعلی خان محمدی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام سیدعلی خان‌محمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور توضیحاتی درباره مقدار بودجه و هزینه کرد این ستاد ارائه کرد.

وی با بیان این مطلب که یکی از شبکه‌های معاند بیان کرده بود که ستاد امسال ۱۱۸ میلیارد پول دریافت کرده است، اظهار کرد: سؤال مردم از ما این است که این بودجه در ستاد صرف چه هزینه‌ای می‌شود؟ بودجه را هزار میلیارد و ۱۸۰ میلیون را به ریال مطرح کردند که خیلی عجیب و حجیم به نظر بیاید درحالی‌که بودجه یک‌هفته‌ای شبکه‌های وهابی عربی اینترنشنال و من وتو که برای تخریب ارزش‌هایی مثل امر به معرف و نهی از منکر درست شده است بیشتر از بودجه کل ستاد برای یک کشور است.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: بودجه‌ای که دولت در سال ۱۴۰۱ با توجه به افزایش بودجه در همه زمینه‌ها برای ستاد دیده شده است ۱۱۸‌میلیارد تومان است که این بودجه برای ۳۱ استان و ۴۲۵ شهرستان است و معلوم نیست دقیقاً چه مقداری به ستاد تخصیص پیدا می‌کند در صورتی که پارسال هم ۵۰‌میلیارد تومان بودجه ستاد بود درحالی‌که ۲۹‌میلیارد به ستاد تخصیص داده شد و اگر از بودجه تخصیصی ۵۰ درصد هم به ستاد بدهند به اندازه فروش یک فیلم دینامیت که امر به معروف را تخریب کرده و توسط وزارت ارشاد همین دولت مجوز اکران گرفته نیست.

حجت‌الاسلام خان‌محمدی با بیان اینکه از نمونه کار‌هایی که ستاد در حال انجام آن است مقابله با جریان‌های سازمان‌یافته فساد در کشور است، گفت: مقابله با گلوگاه فساد‌های سازمان‌یافته در گمرکات، مناطق آزاد، امنیت غذایی، بازرگانی دولتی، برخی شرکت‌های پتروشیمی‌ها، اداره‌ها و حمایت از کارخانه‌هایی که به حالت تعطیلی درآمده بودند که ستاد در آن ورود پیدا کرده و دغدغه بازگشت بیت‌المال را داشته است و این پیگیری با توجه به این است که یکی از شعار‌های دولت سیزدهم هم مقابله با فساد بود و این موضوع از دغدغه‌های اصلی ستاد بوده و است و این رو باید توجه داد ستاد در تمام استان‌ها نیرو‌هایی دارد و افرادی در این موضوعات در حال فعالیت هستند که نیاز به پشتیبانی دارد و این بودجه مذکور که معلوم نیست چقدر از آن تخصیص پیدا کند اگر در فعالیت‌های ۴۵۰ استان توزیع شود در مقابل این هزینه‌های هنگفت که شبکه‌های معاند در حال هزینه کرد هستند واقعاً هزینه قابل‌توجهی نیست.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: ستاد در زمینه‌های مختلفی دارد کار می‌کند از جمله بحث عفاف و حجاب که پیگیری آن را ابتدا از دستگاه‌های دولتی آغاز کرده است و راه‌اندازی تشکل‌های مردمی مطالبه گر و شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر مساجد و محلات که برای رسیدن به جامعه اسلامی لازم و ضروری است. تصویب این بودجه برای امر به معروف و نهی از منکر در حالی است که برای تخریب این فریضه الهی متأسفانه در دولت گذشته دو فیلم دینامیت و گشت ارشاد ۳ ساخته شد که بیش از ۹۰ میلیارد تومان فروش کرد، خوب طبیعتاً اگر بخواهیم کار فرهنگی قوی داشته باشیم و برای ترویج و فرهنگ‌سازی این دو واجب الهی فیلم و سریال بسازیم، بودجه‌ای بسیار بیشتر از این مبلغ هم لازم است.

وی افزود: دشمن دارد در منطقه هزینه می‌کند. در جنگ سخت دشمن می‌گوید من ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده‌ام حالا بیایند بگویند در جنگ نرم چقدر هزینه کرده‌اند؟ امروز ما در جنگ فرهنگی هستیم و باید در این زمینه کار کنیم و هزینه کنیم و ستاد هم در این زمینه برنامه دارد و با برنامه کار خودش را جلو خواهد برد و اگر بحث شفاف‌سازی هست ابتدا شبکه‌های معاند بیایند بگویند چقدر و از کجا هزینه می‌گیرند. بعضی از این شبکه‌های مثل من تو را میگویند ماهانه یک میلیون پوند هزینه می‌کند. همین شبکه ایران اینترنشنال بیاید و بگوید بودجه خود را از کجا آورده است؟

حجت‌الاسلام خان‌محمدی در پایان اظهار کرد: چندی پیش مطرح شد شبکه ایران اینترنشنال فقط در یک مورد ۲۵۰ میلیون دلار معادل ۷۵۰۰ میلیارد تومان از بن سلمان شاهزاده سعودی پول گرفته و یا ۵۰ میلیون دلار از رژیم صهیونیستی هدیه دریافت کرده است و می‌توان به شبکه‌های معاند دیگر اشاره کرد مثل شبکه روح‌الله زم که پیشنهاد بودجه‌ای ۳۰ میلیون دلاری به آن شده بود یا شبکه من و تو که قریب به ۳ سال ۵۳ میلیون پوند دریافتی داشته و شبکه «بی‌بی‌سی فارسی» که ۲۳ میلیون دلار بودجه دریافت کرده است و آیا کسی هست که بپرسد چرا این بودجه‌های هنگفت را خرج این شبکه‌ها می‌کنند؟

انتهای پیام
captcha