جشن‌های دهه کرامت مردمی‌تر برگزار شود
کد خبر: 4058932
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

جشن‌های دهه کرامت مردمی‌تر برگزار شود

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان البرز گفت: امسال برنامه‌های دهه کرامت در این استان در فضای باز برگزار می‌شود تا اقشاری که کمتر در مجالس مذهبی حاضر می‌شوند، بتوانند از فرهنگ اهل بیت و امام رضا(ع) بهره ببرند.

دهه کرامت

به گزارش ایکنا از البرز، حسین رضایی، دبیر کانون‌های خدمت رضوی البرز در آستانه دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع)، یکم خردادماه در  نشست جمعی از دبیران کانون‌های عمومی و تخصصی خدمت رضوی این استان، گفت: ضرورت دارد امسال از ظرفیت تمامی کانون‌های عمومی و تخصصی خدمت رضوی به بهترین شکل ممکن استفاده شود و برنامه‌ها بیشتر در فضای باز برگزار شود، تا مردم به‌ویژه اقشاری که کمتر در مجالس مذهبی حاضر می‌شوند، بتوانند از فرهنگ اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) بهره ببرند.

در ادامه حمزه قزلباش، دبیر جشن‌های زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی در البرز، بیان کرد: امسال پانزدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی برای برگزاری این مراسم از سه ماه پیش آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید باید با محوریت مردم انجام شود، افزود:  مجموعه‌های فرهنگی اعم از مساجد و هیئت‌های مذهبی که مایلند خادمان امام رضا(ع) در این ایام در مجالس آنها شرکت کنند حتما در سامانه(شجر) ثبت‌نام کنند.

قزلباش تصریح کرد: میزبانی از خادمان امام رضا(ع) و ارائه خدمت توسط خادمیاران تنها با ثبت‌نام در این سامانه، امکان‌پذیر خواهد بود.

وی گفت: امسال هر استان برای دهه کرامت سه برنامه محوری دارد و برای البرز پیشنهاد دادیم تا در روز میلاد امام رضا(ع) در یکی از سالن‌های ورزشی شهر میزبان حجت‌الاسلام میرزا محمدی و برخی از مداحان شاخص استانی باشیم که امیدوارم اجرایی شود.

دبیر جشن‌های زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی در البرز ضمن دعوت از کانون‌های تخصصی آستان برای شرکت در جشن‌های زیر سایه خورشید، افزود: امسال زمینه فراهم شده است تا همه کانون‌ها بتوانند در برنامه‌های دهه کرامت مشارکت کنند، به‌طور مثال کانون قرآنی می‌تواند محافل قرآنی را با حضور خادمیاران قاری برگزار کند.

وی با بیان اینکه دعوت از خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان نیز با مشارکت و همراهی بنیاد شهید استان انجام می‌شود، گفت: در این ایام، هر روز یکی از خانواده‌های شهدا در برنامه‌های تدارک دیده شده حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha